Svartsjuk på hans ex
Min pojkvän/sambo har två ex som han har barn med. De är överallt närvarande i form av "kan du ta honom/henne extra?" eller så lämnar de och hämtar saker mitt i veckan även om det inte är deras vecka. Sedan är det ju allt strul med vabbar osv. Detta tynger mig då jag är så svartsjuk på exen. Jag tror inte att han älskar någon av dem fortfarande, jag vet att han avgudar mig. Men jag får ont i magen av tanken på att de har varit kära i varandra, haft passionerat samliv etc. Jag mår fysiskt dåligt varje gång jag ser att han messar med någon av dem av någon anledning. När han tar barnen extra känns det som ett svek mot mig att han ställer upp på sina ex så mycket. Han frågar mig varje gång så det kan jag inte klaga på och jag säger alltid ja. Jag vill ju inte hindra honom från att träffa barnen. Det har ju egentligen inte något med barnen att göra. Jag tycker att de är fantastiska och träffar dem gärna mer. Men det är det här med att alltid behöva konfronteras med exen på ett eller annat sätt. Jag måste ju lära mig att leva med detta eftersom barnen är små men det känns så tungt. Är det någon som har något bra tips?