• Anonym

Svartsjuk på hans ex

Jag förstår dig. Jag hade ett ex som också hade barn sen innan. Jag kämpade med mina känslor och gjorde allt jag kunde. Tillslut insåg jag att jag inte kunde lura mig själv längre, att ha EN egen familj utan att vara "andra försöket" var viktigt för mig! Idag så ska jag gifta mig med en man som varken har barn eller ens nån sambo innan mig. Jag känner mig väldigt lycklig över att jag inte "nöjde mig". Nu har jag chansen att uppleva allt först, tillsammans med min man. Och jag har chansen till en riktig kärnfamilj.

Du måste fråga dig själv om du är beredd att ge upp tanken på att ha honom för dig själv så att säga. Du kommer alltid få dela på hans uppmärksamhet o kärlek med hans gamla familjer.

Jag hoppas att du klarar det, men om du inte gör det så ska du inte skämmas över det.

• Anonym

Ni som skriver att hon kommer förstå när hon får egna barn. Tycker ni att hon ska skaffa barn med honom för att se om relationen blir bättre??

Jag tycker INTE att hon ska skaffa barn med honom för att reparera relationen. Barn ska vara ett resultat av att en relation är sund och väldigt välmående, annars håller förhållandena sällan.

Svar på tråden Svartsjuk på hans ex