Svartsjuk på hans ex
Jag förstår dig till fullo. Är själv gift för andra gången . Har själv barn dock bor inga av dem kvar hemma utan är vuxna och sköter sin kontakt med sin pappa utan min inblandning, dessutom så kan jag och mitt x kommunicera med varandra och hans nya fru är helt underbar.
Min käre make har dock två minderåriga barn. Det var han som lämnade sitt x, innan jag kom in i bilden. Dock hade han betänketid kvar.
Hans x upplever jag som oerhört bitter. Hon pratar mycket skit om både mig och min man. Mest mig då. Fast hon endast träffat mig vid ett par tillfällen.Det hör till saken att hon faktiskt själv träffat en ny man som hon är förlovad med. Innan hon träffade honom så kunde hon ringa sent på kvällar, kräva att min make skulle prata. Hon kunde ändra de helger eller tider barnen skulle vara hos oss osv, vilket ledde till att vi aldrig kunde planera osv. När maken fyllde år så ville hon prata med mig och kläcker ur sig- du tror inte han vill ha ett nakenfoto av mig.
När vi skulle gifta oss så hotade hon med att se till att inte barnen skulle vilja komma osv.. Hon och väninnan har skickat fyllemess till mig om deras sexliv..osv osv.. historien är jättlång
Min make hade i början svårt med det där med att säga ifrån. Dock har vi fått lite struktur, hon är tillsagd tex att inte höra av sig efter nio på kvällen- om det inte är ngt urakut. Hon och min make pratar inte i telefon då det hela tiden blir bråk utan hon ska messa eller maila vilket hon inte accepterar alltid men då är han snabb och säger ifrån.
Visst ska barnen ha sin tid och sin kärlek. Men ni har också rätt till ert privatliv. Jag anser inte att det är egoistiskt att sätta gränser för dels att de springer hemma hos er titt som tätt samt hur mycket kan man ha och kommunicera med varandra om egentligen. Hur ofta pratar han resp messar med mammorna? Och vad pratar de om? Vem är det som tar kontakt? Kan det vänta till dagen efter eller när det är dax att lämna barnen nästa gång. I mina ögon så krävs det definitivt inte kontakt dagligen... hur mycket händer egentligen dagligen som måste pratas akut om. Nej jag tror att det är dax för er att prata om lite struktur. Tror att xen faktiskt är lite bortskämda med hans tillgänglighet och att han är så snäll.
Brukar ni ändra på era planer för barnens skull? Frågan är hur mycket det inverkar på er tid. Att han har kontakt med sina x pga barnen är inte alls märkligt.
Jag förstår dock inte syftet med att springa ner varandras dörrar. Man har valt att gå vidare en gång. Att hälsa och prata och vara allmänt trevliga när man träffas ute fine.. Jag har som sagt var god kontakt med mitt x- men skulle inte springa ner dörrarna hos honom och hans fru- när barnens farmor fick cancer och min son inte ville hälsa på henne själv så pratade jag med mitt x fru och frågade om hon tyckte det var ok att jag åkte med. Bara för att visa respekt mot den nya. Egentligen så hade det inte varit så konstigt om jag hade besökt henne, hon är barnens farmor och var min svärmor i många år. Men jag tycker att man ska visa respekt mot den nya partnern inte klampa in och tro att man har någon typ av förtur för att man har gemensamma barn. Barnen må ha förtur men inte xen viket är en oerhörd skillnad.
Ang dina känslor kring att han haft intimt liv med en annan kvinna så kan jag också känna samma- men bara mot henne. Inte mot min mans stora sons mamma- för hon är jättetrevlig och bemöter mig med respekt.
Kanske är det så att du känner dig åtsidosatt för de andra kvinnornas önskemål. Du vill inte visa att du är avundsjuk- men de har fortfarande "makt" över din sambo. Bara så som jag tänker kring mitt eget problem.
Som sagt var prata med din sambo, fråga om det finns möjlighet att få någon typ av struktur kring det hela med umgänge och kontakten, att göra ett konstruktivt samtal av det hela- speciellt om det inverkar på eran egentid. Om han gör det så var beredd på att det kan vara så att ni stöter på motstånd från kvinnorna, och att de helt plötsligt blir otrevliga om han börjar säga NEJ någon gång emellanåt.. Lycka till