• Anonym

Rädd för vad alla andra ska tycka...

Vi har efter att min sambo gått in i väggen, eller åtminstone är han på gränsen, bestämt oss för att skippa vårt bröllop med 50 gäster, fest och hela kittet, gifta oss med våra 20 närmaste och ha middag på restaurang istället. Nu är jag jätterädd för vad alla andra ska tycka...dvs de som redan VET att vi ska gifta oss och som räknar med att bli bjudna men som nu inte kommer att bli det...Jag vet att vi inte ska tänka på det..men jag har svårt att låta bli. Har ju diskuterat bröllopet med kompisar innan....Kan mna bara "strunta" i dem eller ska man slänga ut en mer informell inbjudan till vigseln och förklara läget? hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Rädd för vad alla andra ska tycka...
  • Anonym
    Chicita skrev 2013-02-17 19:50:33 följande:
    Jag tycker att ni kan skicka ut inbjudningar till vigseln om ni tycker att det är ok att ha fler med där.
    Och i den skriver ni klart och tydligt att inbjudningen gäller vigseln, och att ni kommer att ha en middag med era närmaste efteråt.

Typ:

Välkomna att bevittna vigseln mellan
    X och Y
    I/på X-plats
    den X/X kl XX:XX

Efter vigseln firar vi med en privat middag
    tillsammans med våra närmaste.

Eventuellt (om ni orkar) så kan ni ändra sista stycket till:
    Efter vigseln bjuder vi på lite bubbel och mingel utanför *platsen ni gifter er på*
    innan vi beger oss med våra närmaste till bröllopsmiddagen.
    Om det regnar kan det bli lite jobbigt med mingel utanför kyrkan dock, hehe. Kyrkan är ju till för alla och mina kollegor lär komma, det har de redan berättat tydligt...Därför känns det också konstigt att de kommeer till kyrkan mne ingen annan...annars hade jag inte brytt mig...
Svar på tråden Rädd för vad alla andra ska tycka...