Inlägg från: dellelgarin |Visa alla inlägg
  • dellelgarin

En eller två ringar för mannen

Min fästman vill väldigt gärna ha två ringar på sitt finger, jag själv tycker det är väldigt fint men har endast sett ett fåtal bära två, hur många ringar har din make? eller hur många planerar han att ha?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden En eller två ringar för mannen
  • dellelgarin
    FrökenMäkelä skrev 2013-02-18 15:29:08 följande:

Vi har inte diskuterat det riktigit än, bara små pratat om det. Han får själv välja och för honom spelar det ingen roll, han nöjjer sig med förlovningsringen. Men jag skulle vilja ha den lite större på honom men vi har inte kollat vad det kostar att göra om den.

Det viktigaste är den blivande makens åsikt och inte om andra har eller inte har.

Ja ingen annan kan bestämma vad han skall ha för ring/ringar på sitt finger, men det är lite roligt att veta hur vanligt/ovanligt det är =)
  • dellelgarin
    Juli2013 skrev 2013-02-19 08:03:01 följande:
    Den svenska traditionen är väl att man utbyter ringar vid förlovningen, och att mannens ring övergår till att vara en vigselring vid vigseln, endast kvinnan får en till ring vid vigseln..? Men klart man ska göra som man vill och bära så många ringar man trivs med! Min blivande kommer endast ha en (förlovningsringen), och jag kommer ha två :)
    Jo det är riktigt att det är den svenska traditionen, nu är det rätt mycket annat som "felar" på vårat bröllop, så en sak till gör knappast skillnad =)
  • dellelgarin
    TheD skrev 2013-02-21 11:40:34 följande:
    Min make har två. Han tyckte det var en självklarhet att han också ska ha en vigselring och inte bara en förlovningsring eftersom vi skulle gifta oss ;)
    Ja min vill oxa att det skall skall synas att han är gift :)
Svar på tråden En eller två ringar för mannen