• Sevil

Ingen att bjuda

Jag och min sambo är förlovade sedan 5 år. Vi har länge velat gifta oss, båda två vill ha ett litet bröllop, intimt och kanske lite annorlunda, vi har diskuterat ishotellet, Ven(utanför skåne) ev ute i naturen i sann medeltida anda. Ingen av oss har djup kontakt med släkt, inga riktiga vänner.. när vi räknar på de som betyder något så blir det totalt 8 personer, av dessa vägrar mina syskon vistas i samma lokal,..de kan inte ens komma överrens för mammas skull på 60 års dagen.. vilket betyder att 4 personer är de endaste vi kan bjuda, våra föräldrar.. känns dock FÖR tråkigt.. ibland funderar vi på att bara åka vi två, gifta oss borgeligt och sedan åka utomlands.. men föräldrarna, i synnerhet min mor ( de andra är sambons mor, far och plastpappa) skulle bli så ledsen..
    Känns onödigt med dyra pengar på tex ishotellet men kanske är det just detta vi ska göra då vi har så få gäster, att lägga pengar på upplevelsen..

känns på något sätt pinsamt att inte ha någon att bjuda, när kolleger frågar hur många vi blir och man svarar ca 10 så häpnar folk.. är det så fel att ha ett så pytte bröllop.. jag gifter mig med den man jag älskar, inte för att folk ska festa i lyx..
    Någon mer som ska ha eller haft litet bröllop pga familjefejd och saknaden av vänner? Hur gjorde ni?

Svar på tråden Ingen att bjuda