• Minneasmatte

Vill ha låtar vid vigseln men känner ingen som kan sjunga! Kan man spela upp på cd-spelare?

Vi kommer inte ha så stort bröllop. Bara för våra föräldrar, syskon och närmsta släkt.
    Vi vill gärna ha ett par låtar, men vi känner ingen som kan sjunga. Kan man spela upp låtarn apå cd-skiva? Hur göra ni andra?

• Svar på tråden Vill ha låtar vid vigseln men känner ingen som kan sjunga! Kan man spela upp på cd-spelare?
  • xMariax

Vi känner inte heller någon som kan spela instrument eller sjunga, så vi kommer spela upp låtar via en spelningslista på spotify.

• tinaalpfält

Vi spelade också upp från spotify Skrattande

• Chicita

Jag skulle säga att det beror på.

Om ni gifter er i kyrkan så kan prästen ha åsikter om att inte ha livemusik.
    Bara ni kan hitta noter så kan kanske kantorn spela instrumentalt i alla fall...
    I vissa kyrkor finns det inte ens utrustning för att spela upp musik digitalt (via cd eller dator).

Hör med musikskolorna annars om det inte finns någon duktig solist som kan tänkas sjunga.
    Annars har ibland prästerna lite koll på vilka som brukar sjunga på bröllop också och kan rekommendera någon. 

• eml33h

Lägg ut en efterlysning på Facebook.. vi fick så många tips att vi kunde välja å vraka bland folk : )

• iSusanna

Det finns ju jättemånga man kan anlita som har bra sångröster. Måste det vara någon du känner personligen?

• Minneasmatte

Hur mycket kostar det att "hyra" en solist? Vart kan jag hitta solister som kan ställa upp? Ska man skriva nån annons?

• Chicita
    Minneasmatte skrev 2013-02-21 20:49:59 följande:
    Hur mycket kostar det att "hyra" en solist? Vart kan jag hitta solister som kan ställa upp? Ska man skriva nån annons?
    Som jag skrev, kolla med musikskolan (brukar finnas en i de flesta kommuner). 
    Kolla även med pastorsexpeditionen eller prästen. Dom har ofta koll på vilka solister som brukar sjunga.

Du kanske kan ta kontakt med körerna i stan också och höra om någon solist finns där.

Pris, tja det varierar väldigt mycket.
    Men kanske 1000-1500? 
  • Principisessan

Vi har inte heller någon bekant som kan ställa upp, hittade en tjej som sjunger och kompasmed gitarr för 2000kr tyckte det var helt ok pris.

• Vichy

Det blir ju en annan upplevelse kan jag tycka med livemusik! 

Vart och när är bröllopet? Känner duktigt musikfolk lite var stans... 

• Minneasmatte

Vigseln kommer vara i höst i Östhammars kommun som liggee i Uppsala län. Någon som känner till en bra solist kring det området

• sommaren13

Vi betalar 3500kr för solist, men då står vi för hennes resekostnad oxå, då hon bor i Göteborg och åker upp till Stockholm. Hon sjunger 2 låtar i kyrkan.

• thara

Vet en grym solist som har sjungit på vänner bröllop. Hon är proffessionell sångerska och har en jättevacker röst.
    Gå in på www.annajois.se och lyssna själv. Hon tar 2500 tror jag. Värt varenda krona.

• ADE

Kolla på blocket! Där har jag sett solister som erbjuder sig att sjunga. Lycka till!

Svar på tråden Vill ha låtar vid vigseln men känner ingen som kan sjunga! Kan man spela upp på cd-spelare?