• daniiel

Hur lång slöja....

Jag lägger min röst på den första bilden här, den långa slöjan utan spets. Den långa med spets blev lite overkill, men den korta med spets tyckte jag faktiskt inte var så fin. Nej, den långa slöjan utan spets såg väldigt fin ut och kompletterar din klänning och dig bra tycker jag. Javisst, det blir pampigt och stort, men.. det är ju trots allt din bröllopsdag :)

• daniiel

Och med den korta, att den inte är fin, så menar jag att jag inte tycker det blev lika fint med den korta slöjan till klänningen. Nu tänker jag att på bilden är den kortare slöjan i två lager och du sa att din slöja når till armbågen ungefär, alltså som det kortare lagret på slöjan på bilden. Ta inte det här fel nu, för du ha säkert en jättefin rumpa, med skärningen på klänningen är ju sån att rumpestumpen framhävs och med en slöja som kapar precis ovanför dessutom.. så.. ja, blir din bakdel precis i rampljuset. Jag menar inte att det är fel, men jag tycker bara att du blir så uppdelad bakifrån med en så kort slöja.

Så, har du råd och kan tänka dig att ha en lång slöja, så skulle jag satsat på den första långa som sagt. Den utan spets. Vill du sedan efter vigseln ha slöja, så skulle du kunna byta till den kortare just för att slippa släpa på den långa resten av kvällen.

Jag hade själv en lång slöja, visserligen "bara" 2 meter lång, men det gick jättebra i kyrkan på mattan :) Den fastnade inte, det blev inte trögt osv. Nu kan det kanske bero på vilken typ av matta det är, men jag tror inte det är något du behöver oroa dig över faktiskt.

• daniiel

Nej, jag tror inte någon skulle ha något emot om den syns, det var mer att det ser så uppdelat ut jag tänkte på :P Det är förmodligen ingen som skulle störa sig på det heller, bara min reflektion kring det hela.

Är det väldigt viktigt att det är sidentyll? Om du kan tänka dig polyester, så finns det ju många fina slöjor på tex Ebay för bara ett par hundralappar. Om inte annat, så skulle du kunna höra med tex www.landybridal.co om dom kan göra en slöja i sidentyll till dig. Den blir ju betydligt dyrare än en slöja i polyester, men du kommer förmodligen inte upp i samma summa som i butik ändå.

Svar på tråden Hur lång slöja....