Inlägg från: stormhelen |Visa alla inlägg
  • stormhelen

Går det att ha spädbarn och studera samtidigt?

Vi kommer att skaffa barn medan jag fortfarande pluggar (min blivande man har just avslutat sina doktorsstudier, dvs. PHD, och börjat arbeta).

Jag tar min kandidatexamen nästa vårtermin (VT2014), och tanken är väll den att vårt framtida barn ska komma till världen någon gång efter det. Dock så ska jag efter att jag avlagt min kandidatexamen plugga en ettårig distansutbildning som kompliterar min examen på ett bra sätt. Går allt som det ska så har vi barnet under den studitiden - därav att jag väljer en distansutbildning, då är man inte tvinngad att åka in till universitet utan man kan vara hemma och studera då barnet sover eller när maken är hemma.

Det kommer att bli jätte tuft det fattar jag, men vi har velat ha barn i flera år nu, men jag ville iaf ha min kandidat avklarad innan. =P

Så givetvis funkar det att ha barn under studietiden, men man ska vara medveten om att det kommer att bli jobbigt och fattigt, speciellt om man är två stycken som pluggar. Jag har ju tur att jag har en kille som redan har avslutat sina studier och arbeter med en bra inkomst.

Svar på tråden Går det att ha spädbarn och studera samtidigt?