Går det att ha spädbarn och studera samtidigt?
Jag skulle säga att det beror på hur man är som person, hur barnet är och vilken utbildning man går. Jag hade nog aldrig klarat av att studera med ett spädbarn, trots att jag har vänner som gjort det och klarat det galant.
Min son har sovit till kl 7 eller längre kanske 5 gånger i hela sitt liv och han är ändå över 2 år nu. När han var omkring 4 månader tills han blev kanske 1,5 år gick han upp mellan 03:00 och 04:30 VARJE dag. Vilket resulterade i att både jag och sambon kraschlandade när han väl somnade för kvällen. Jag hade aldrig orkar sätta mig och plugga då. Spelade ingen roll vad vi gjorde med att försöka hålla honom vaken längre på kvällarna, ge mer mat osv. Han är helt enkelt morgonpigg.
Min systers son skrek i princip hela tiden de första tre månaderna och sover fortfarande inte mer än kanske en kvart åt gången på dagtid (är 6 månader nu).
Men det är klart det finns barn som sover 10 timmar varje natt och är nöjda och glada nästan hela tiden. Där skulle det säkert funka hur bra som helst att studera samtidigt som man har ett spädbarn. Beror som sagt på hur man är som person och hur barnet är, något man tyvärr inte vet i förväg.
Känner ni att ni vill satsa så gör det! Det mesta löser sig ändå tror jag. :)