Inlägg från: sommar2014 |Visa alla inlägg
  • sommar2014

Avec- hjälp! =)

Vi kommer förmodligen inte ha avec. Dels för att vi själva inte dricker så mycket alkohol, dels för att vi vill hålla nere på alkoholkonsumtionen, dels för att vi vill hålla nere kostnaderna lite.

På de finare fester och restaurangmiddagar jag varit tycker jag det är sällan folk beställer in avec till kaffet. Jag tänker att vin till maten är viktigare då faktiskt. Om ni, precis som vi, är sådana som aldrig har avec till dessert eller tårta, varför ska man ha det på sitt bröllop då? Det blir nästan lite så som diskuterats i flera trådar - att man gör sig till med en "finare" stil som man egentligen inte är.

Om jag blev bjuden på ett bröllop där båda är vegetarianer skulle jag inte räkna med att de bjöd på kött, blev jag bjuden på ett bröllop där en eller båda i paret är jägare skulle jag inte räkna med att bli bjuden på något annat än kött. Ett bröllop där båda är nykterister skulle jag räkna med var alkoholfritt, på vinkonnäsörens bröllop skulle jag förvänta mig noggrant utvalda viner till varje rätt. Kort sagt, bröllop brukar avspegla de som gifter sig och det är bra tycker jag!

Ni gör precis som ni vill, avec till kaffet är inget "måste" tycker jag.

• sommar2014

Haha, oj vad okunnig jag känner mig nu, hade ingen aning om att avec var så självklart till kaffet! Förvånad Flört Tack för input, ska ta en ordentlig funderare på detta när vi ska börja detaljplanera vår mat och dryck. Om alla i tråden tycker att avecen är självklar finns ju en stor chans att många av våra gäster tycker samma. Solig

Svar på tråden Avec- hjälp! =)