Inlägg från: gloriousgirlgirl |Visa alla inlägg
  • gloriousgirlgirl

Hantera sorg, mitt i all denna glädje

Jag beklagar din mammas bortgång. Det är tufft, jag vet.

Min mamma gick bort under julen. Även om hon varit sjuk i fler år så är det ändå oerhört jobbigt. Jag hade också önskat att mamma fick vara med på mitt bröllop, men nu går inte det. Jag hade också önskat att det hade funnits en bild på mamma och mitt förstfödda barn, men det är något jag får leva med helt enkelt.

Mitt enda tips i din sorg är att sysselsätta dig med bra saker som ger dig energi. Sorgen kommer du alltid bära med dig mer eller mindre, och den behöver få slippra ur dig då och då. Men fyll även ditt liv med glädje och tillåt dig att vara glad. Din mamma hade velat det.

Själv fann jag att löpning/motion var den del som har hjälpt mig genom det hela. Jag fick helt andra möjligheter att tänka, bearbeta och gå vidare i det hela tack vare det. Det är min egen tid med mig själv där tankarna bara får flöda fritt.

Den dagen jag gifter mig känns det också naturligt att ha en del som rör mamma, det kan vara något i programmet eller en plats för henne. För jag tänker att mamma alltid är med mig iallafall. Och jag är säker på att din mamma är med dig hela tiden också.

Svar på tråden Hantera sorg, mitt i all denna glädje