Hantera sorg, mitt i all denna glädje
Min mamma gick bort för snart fyra veckor sedan. Hon hade en lungvävnadssjukdom, som jag visste att läkarna inte kunde bota. Men de trodde ändå att mamma skulle få leva ett par år till. Hon var så positiv runt jul och nyår, så fort hon fick syrgas på tub skulle vi hitta på en massa saker tillsammans igen.
Men så fick hon lunginflammation, efter att ha åkt upp akut till sjukhuset gick hon bort efter bara sex dagar.
Ingen i familjen vet att jag och min sambo bestämde oss under julen 2012 att vi skulle gifta oss i år. Efter att mamma gick bort har vi bestämt oss för att bröllopet får bli nästa år istället.
Så just nu planerar jag för bröllopet nästa år, det går för det mesta jättebra. Emellanåt slår dock saknaden till så himla hårt, jag saknar mamma så mycket så jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Finns det någon som har varit i en liknande sits? Hur har ni klarat att hantera sorgen samtidigt som ni planerar för ett bröllop? och hur klarar ni att hantera allt annat som hör det vardagliga till?
Jag stod min mamma jätte nära, hon var min stöttepelare. Mina vänner retade mig jämt för att jag pratade med min mamma flera gånger per dag och nu har jag ingen.
Självklart kan jag prata med min sambo, men det är ändå inte samma som mamma.
Jag har alltid trott att mamma skulle vara med på mitt bröllop och vägen dit. Så nu känner jag mig så ensam när jag planerar allt inför bröllopet, min sambo vill inte bestämma något eftersom han vill att jag ska få det så som jag vill ha det. Berättade om bröllopet för min syster förra veckan, men hon sa att hon inte vill vara delaktig alls. Så nu står jag och försöker planera allt själv, och jag känner mig så ensam. Jag kan ju inget sånt här, vet inte vad jag ska ta mig till. Försöker verkligen vara stark.
Förlåt mitt smått röriga inlägg, men jag hoppas verkligen det finns någon som vet hur man kan hantera allt det här.