• sommar2014

    Inbjudan & infohäfte. Tips tack =) !

    Jag tycker att de mest "grundläggande" och inte så skrymmande (dvs kräver många ord!) uppgifterna ska stå på själva inbjudningskortet:


    Vem som gifter sig Vem som är bjuden Vilken dag & tid vigseln är Var vigseln är Hur dagen/kvällen fortsätter efter vigseln: fika, middag, fest, dans etc. När man ska svara + till vem man ska svara Klädsel

    Det kan vara fint att ha med info om tal & toastmaster, det kan man ju ha i infobladet. Det gör det ju lättare för toastmastern att planera talordningen, än om hen måste göra hela planeringen på bröllopsdagen!


    Vem som ska ta emot OSA väljer ni själva, har ni jätteröriga föräldrar är det väl bättre att ni gör det själva men om ni känner att ni redan har mycket att hålla reda på inför den stora dagen är det kanske skönt att leja bort till någon annan. En smart sak med att låta någon annan ta hand om OSA (t.ex. föräldrar) är att de kan svara på frågor om presentönskemål.

Svar på tråden Inbjudan & infohäfte. Tips tack =) !