Inlägg från: MarieTherese05 |Visa alla inlägg
  • MarieTherese05

Dålig hy

Tips till dem flesta uppsök en bra hudteraput, hudläkare & gyn för att få de bästa tipsen när man har ACNE
    Har man lite problem med pormaskar så uppsöker man en bra hudterpaut.

Offtast är det hormonella påverkan när det gäller Acne & har man någon pormask & några enstakade finnar kan det handla om vilka produkter du använder?

Använder man profistionella produkter som en hudteraput bara får sälja...
    Utan mineralolja mm ???

Använder man Rengöring; tonic, Serum & Kräm varje dag morgon & kväll, en ögonkräm?
    Samt Scrub & mask 1ggr/V?

är alltid bra att gå på behandling mellan 6-8veckor för att få struktut i huden. 

Jag brukar säga så här går du till en personlig trännare lite då & då för att få insperation & råd om hur du ska träna så blir ditt resultat hemma mycket bättre.. sen när du kan det så vet du vad du bör göra för att din hud ska må bra.

Sedan mkycket kommer innefrån... stress, träning & MATEN framför allt... rökning mm

Så frågan man bör ställa sig vad vill jag uppnå med min hud & vad är jag villig att förbättra den så jag håller mig fräch & kan förebygga den inför min framtid?

Kram på er  

• MarieTherese05

Sedan en sak till oftast änvönder man fel produkter för har man svarta pormsakr så är man "oftast" Torr i huden & då Bör du ej använda uttorkande produkter eftersom huden torrkar ut mer & lipiderna (fettet) i huden gör så att man producerar mer!!!

Så kan varmt rekommendera en Hudteraput som har gått en bra utbildning & har koll på allt i huden!

• MarieTherese05
    xMariax skrev 2013-03-03 16:34:35 följande:
    Om jag ska vara helt ärlig så gör jag verkligen ingenting med min hy just nu.. :/ Jag tvättar av det med vatten och torkar av med handduk varje dag, men inget mer.. Så ja jag får väl skylla mig själv.
    Har skickat dig ett Pm så vet du  

Vatten har ett pH-värde på 7, neutralt.
    Huden har ett pH-värde på 5,5, surt, på vissa stälen surare för att bakterier ej ska trivas på huden & det är därför man bör ha en mild rengöring & ansiktvatten för ansiktet! 

Sten 1 = Rengöringen hjälper till att öppna upp huden & ser till att döda hudceller & olika miljöpartiklar som ex avgaser & partiklar från dator, mobil mm avlagsnar från huden. (en bra rengöring tvättar du av med vatten...

därför använder du Steg 2 = Ansiktsvatten pga få tillbaka det sura pH-värdet & stäng till poorena, lite bakterie dödane mm  

Detta bör göras morgon & kväll!

Morgon pga du förmodligen sovit & när man sover så har sopstationen sätt i ggr i kroppen & man vaknar upp med bla döda hudceller som man givetvis vill tvätta bort för att krämen ska få någon funktion. 

Kväll pga du förmodligen har varit vaken en hel dag & utsätt dig för olika partiklar... avgaser, rökning, regn, sol, vind, smink mm det är bra att få bort den hinnan innan du ska gå & lägga dig för att sova...
    Eftersom kudden får en dos av lite allt möjligt sådanna fall...

Lycka till  
  • MarieTherese05
    Sjörå skrev 2013-03-04 21:26:03 följande:
    Jag har fått betydligt bättre hy i ansiktet sen jag borde med ordentliga rengöringsrutiner. Så nu tvättar jag ansiktet med ansiktstvätt morgon och kväll och använder dessutom ett ansiktsvatten. Avslutar med en bra återfuktande kräm och scrubbar ansiktet en gång i veckan. Trodde att jag hade fet hy eftersom jag fick finnar men en hudterapeut sa att man kan få finnar även om man har torr hy. Så nu använder jag produkter för torr hy, jag köper  L300 från ett apotek. Den är oparfymerad. 
    Det är sant  
Svar på tråden Dålig hy