Snålt, eller ett helt ok alternativ?
Hej,
Bröllopstankarna är helt nya för mig. Jag blev friad till förra söndagen =) så nu snurrar allt i huvudet här!
Vi har en ganska så tajt budget. Rent ekonomiskt så passar egentligen inte bröllop alls i dagsläget, men vill inte skjuta på det för många år heller, känns ju trist! Är det snålt ifall man skulle skippa att bjuda gästerna på mat? Och istället bjuda på fika.. Det blir en skillnad på många tusenlappar.. Min fundering är då ifall man skulle ha en eftermiddagsvigsel typ kl 16.00, på stranden. Då har folket hunnit äta lunch hemma innan. Vigseln blir borglig och går snabbt, sen går man in i lokalen och fikar. De som vill stanna kvar och festa stannar, och resten beger sig hemåt.. Många med barn från orter runt Jkpg som jag vet inte kommer vilja stanna kvar och festa. Men istället kan man låta de bekanta som inte var med vid själva vigseln komma till lokalen framåt kvällen.
För at t det ska va lite skoj för de som bara är bekanta, att vilja komma till lokalen och delta på festen.. kan man då köpa alkohol för några tusen kronor och ställa på ett bord, som fri dricka för gästerna? Och när det är urdrucket så betalar man själv?
Funkar det eller är det helknasigt? Jag har inte varit på många bröllop, och bara på en bröllopsfest.. så jag har väldigt dålig koll!!