Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

Hjälp med in-och utgångsmusik! Vad tycker ni?

Så länge ni tycker om låtarna och får klartecken från präst, så kör på! :) Hade ni tänkt ha musiken på CD-skiva?

Och roligt med Skumdum! Ska ni springa ut ur kyrkan? ;) haha

• daniiel
    drömmer skrev 2013-03-07 21:30:36 följande:
    Haha ja hade vi varit här i Sverige så hade vi gjort någt kul av det. Jag kan liksom inte stå stilla av den låten . Men nu vet vi ju inte hur det ser ut eller någonting dit vi ska, så vi får kanske ta den lugna varianten annars
    Det blir säkert bra vilket som skulle jag tro :) Alltid roligt dock att stöta på folk som lyssnar på Skumdum ;)
  • daniiel
    kärlekensbrudpar skrev 2013-03-17 13:17:46 följande:
    alltså jag är inte van vis bröllop men brukar det inte spelas den här vanliga när man gifter sig eller är jag ute och cycklar har bara varit på ett och då minns jag inte om det var nån ingångs el utgångs musik
    Om man väljer "den vanliga" (vet inte riktigt vilken du menar), så får man "den vanliga". Det är dock många brudpar som väljer något annat. Gifter man sig i kyrkan, så ska ju dock prästen säga okej till den musiken man väljer och om man inte har egen musiker, så måste kantorn också säga okej till att spela det man valt.

Vi valde "Visa vid vindens ängar" som ingång och "Änglagård" som utgång :)
Svar på tråden Hjälp med in-och utgångsmusik! Vad tycker ni?