• Krila

vad för ring tillsammans med denna?

Hittade denna på 21diamonds och blev väldigt kär! Tänkte ha den som vigselring i så fall. Min förlovningsring passar inte alls till så den tänkte jag byta ut. Frågan är bara till vad?

Skulle en sådan passa till eller blir det för plåttrigt?

Kan det bli fint med en sån här?

Eller någon mönstrad eller bara en helt vanlig slät?
  • Svar på tråden vad för ring tillsammans med denna?
  • palma2013

Hej! Varför inte en helt slät med rosa diamanter/stenar på sidorna, d.v.s. på skenans höjdkant. Viktigt bara att skenens höjd räcker för att sätta stenar där, måste nog vara ca 2mm.

• daniiel
    palma2013 skrev 2013-03-06 11:24:32 följande:
    Hej! Varför inte en helt slät med rosa diamanter/stenar på sidorna, d.v.s. på skenans höjdkant. Viktigt bara att skenens höjd räcker för att sätta stenar där, måste nog vara ca 2mm.
    Ah, du tänker på en sån här ring? Det tror jag också skulle kunna vara fint :)

Men jag tycker faktiskt båda ringarna i TS skulle vara fina till. Den andra är ju lite mer diskret, så där beror det ju lite på vad man föredrar. En helt slät ring skulle också passa, men det är ju inget alternativ om man vill ha lite bling :)

Eller kanske något liknande det här?
    www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=0333195&step=1&&productType=1&priceRange=&attributeType_4=&articlesPerStep=8&attributeType_2=446&attributeType_1=445&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E Hoppas länken funkar. Nu menar jag inte just exakt den ringen från Guldfynd nödvändigtvis, men en liknande som sagt.
  • Krila

Tack för era svar och tips=) tror ni det skulle passa med en "hamrad" ring? Tänkte mig en smal diskret som denna i så fall.

• Annamolly

Jattesnygg ring! Alskar rosa! Jag tycker nog att det ar finast att ha en slat ring till en med stenar. Jag tror det blir finast med en som inte ar hamrad. Fast egentligen ar det ju en smakfraga och jag generellt valdigt rena linjer med sa fa detaljer som mojligt, nar det galler det mesta. Det ar sana saker jag blir minst trott pa.

2013.06.22 Samos, Grekland
  • LadyTeague
    Krila skrev 2013-03-06 16:22:51 följande:

eller?
    Den passar ju till, men då är frågan hur "sött" du vill ha det?
    Jag personligen är en lite ombytlig person som inte skulle vilja fastna för mycket i en färg, man ska ju ändå ha den resten av livet förhoppningsvis.

Jag tror som sagt att den passar bra till, men jag tror också att första och andra bilden passar bra ihop! (Andra bilden liknar min egen vigselring) 
  • CoG

Jag skulle välja en hamrad.
    Den gör det mindre stelt och hamrade ringar fångar ljuset på så snyggt sätt,
    det blir mer liv.

Skitsnyggt enligt mig själv ;)

• Krila

Sambon tyckde denna var finast. Och jag börjar åxå bli sugen på den.

Är lite velig om jag ska ha färgade stenar eller inte. skitsvårt ju! Då får jag ha förlovningsringen på andra handen. och då bli det nog en hamrad! 
  • Krila

Nu hittade jag ännu fler jag gillade!!! Åh vad det här är svårt! Hur ska man någonsin kunna bestämma sig?
  • CoG

Hon som gjort dom där ringarna har även gjort ringar till mig.
    De hamrade är riktigt fina, men man ska inte beställa ringar med stenar av henne för dom lossnar efter bara 2-3 dagars användning

Krila skrev 2013-03-07 12:35:29 följande:

Nu hittade jag ännu fler jag gillade!!! Åh vad det här är svårt! Hur ska man någonsin kunna bestämma sig?
  • daniiel
    Krila skrev 2013-03-07 11:54:30 följande:
    Sambon tyckde denna var finast. Och jag börjar åxå bli sugen på den.

Är lite velig om jag ska ha färgade stenar eller inte. skitsvårt ju! Då får jag ha förlovningsringen på andra handen. och då bli det nog en hamrad! 
    Den här ringen gillade jag, skitsnygg! :)

Jag förstår att det är svårt att välja, speciellt eftersom ringarna ska hänga med hela livet osv. Men, det går ju faktiskt byta ringar i framtiden om man skulle bli less eller sådär. Du är ju inte fast med ringen för alltid om du inte vill. Jag skulle nästan säga att huvudsaken är att du tycker om ringen/ringarna nu :)
  • palma2013

Välj det du gillar idag och tänk inte vad du tror att du är nöjd med om 10-20 år. Väljer du färgade stenar (som blir mer personligt) så går enbart stenarna att byta ut i framtiden. Det går även att komplettera med fler stenar i en befintlig ring. Du ska välja med hjärtat.

• Krila
    CoG skrev 2013-03-07 15:37:02 följande:
    Hon som gjort dom där ringarna har även gjort ringar till mig.
    De hamrade är riktigt fina, men man ska inte beställa ringar med stenar av henne för dom lossnar efter bara 2-3 dagars användning
    Tack för tipset. Jag mailade och frågade angående stenar då jag läst att de inte sitter så bra i silver. Hon sa att de sitter bra och att hon åtgärdar det om de lossnar. men man vill ju inte skicka iväg ringen direkt. Nä, då får de bli utan stenar i så fall.
  • Tilda93
    Krila skrev 2013-03-07 17:04:31 följande:
    Tack för tipset. Jag mailade och frågade angående stenar då jag läst att de inte sitter så bra i silver. Hon sa att de sitter bra och att hon åtgärdar det om de lossnar. men man vill ju inte skicka iväg ringen direkt. Nä, då får de bli utan stenar i så fall.
    Det beror ju på hur dem är fästa i själva ringen.. Jag har diamanter i min vigselring (av silver!!)
  • CoG
    Krila skrev 2013-03-07 17:04:31 följande:
    Jag har redan skickat in min ring 2 ggr pga att stenarna lossnat (ena gången efter 3 dagar och nästa gång efter endast 2 dagar på fingret) och nu när jag ville reklamera ringen så skulle jag bara få tillbaka 1000 kr på den, eftersom att hon ville dra av för arbetskostnadendå hon lagt ner så mkt jobb på ringen ?!?!

Jag fick bråka mig till att få tillbaka de 1500 jag betalt på ringen från början och hon anser fortfarande att jag får tillbaka för mycket.
    Jag vet ingen annanstans där dom drar av arbetskostnaden på en ring man köpt när man reklamerar den pga den går sönder.
  • CoG

Jag vet inte riktigt hur den här silversmeden fäster sina stenar, men hålet på framsidan där stenen är är nästan lika stort som hålet på baksidan av stenen.
    Så stenarna ser inte ut att sitta fast i så mkt.

Jag la till stenar på en annan silverring och lämnade då in ringen på Guldsmedjan i vår stad och dom bar betydligt mindre hål på insidan av ringen bakom stenen så det ser ut att sitta fast i mer material iaf och det känns tryggare.

Tilda93 skrev 2013-03-07 18:20:19 följande:
    Det beror ju på hur dem är fästa i själva ringen.. Jag har diamanter i min vigselring (av silver!!)
  • Krila
    Tilda93 skrev 2013-03-07 18:20:19 följande:
    Den jag ville ha var borrat hål och limmad sten. Är det som klor över stenarna så lär de sitta bättre.

• Tilda93
    CoG skrev 2013-03-07 19:32:33 följande:
    Jag vet inte riktigt hur den här silversmeden fäster sina stenar, men hålet på framsidan där stenen är är nästan lika stort som hålet på baksidan av stenen.
    Så stenarna ser inte ut att sitta fast i så mkt.

Jag la till stenar på en annan silverring och lämnade då in ringen på Guldsmedjan i vår stad och dom bar betydligt mindre hål på insidan av ringen bakom stenen så det ser ut att sitta fast i mer material iaf och det känns tryggare.
    Krila skrev 2013-03-07 19:55:12 följande:
    Den jag ville ha var borrat hål och limmad sten. Är det som klor över stenarna så lär de sitta bättre.

• CoG

Så länge du inte beställer av den jag beställde av så är det nog lugnt.

Krila skrev 2013-03-07 19:55:12 följande:
Svar på tråden vad för ring tillsammans med denna?