• CoG

vad för ring tillsammans med denna?

Jag skulle välja en hamrad.
    Den gör det mindre stelt och hamrade ringar fångar ljuset på så snyggt sätt,
    det blir mer liv.

Skitsnyggt enligt mig själv ;)

• CoG

Hon som gjort dom där ringarna har även gjort ringar till mig.
    De hamrade är riktigt fina, men man ska inte beställa ringar med stenar av henne för dom lossnar efter bara 2-3 dagars användning

Krila skrev 2013-03-07 12:35:29 följande:

Nu hittade jag ännu fler jag gillade!!! Åh vad det här är svårt! Hur ska man någonsin kunna bestämma sig?
  • CoG
    Krila skrev 2013-03-07 17:04:31 följande:
    Tack för tipset. Jag mailade och frågade angående stenar då jag läst att de inte sitter så bra i silver. Hon sa att de sitter bra och att hon åtgärdar det om de lossnar. men man vill ju inte skicka iväg ringen direkt. Nä, då får de bli utan stenar i så fall.
    Jag har redan skickat in min ring 2 ggr pga att stenarna lossnat (ena gången efter 3 dagar och nästa gång efter endast 2 dagar på fingret) och nu när jag ville reklamera ringen så skulle jag bara få tillbaka 1000 kr på den, eftersom att hon ville dra av för arbetskostnadendå hon lagt ner så mkt jobb på ringen ?!?!

Jag fick bråka mig till att få tillbaka de 1500 jag betalt på ringen från början och hon anser fortfarande att jag får tillbaka för mycket.
    Jag vet ingen annanstans där dom drar av arbetskostnaden på en ring man köpt när man reklamerar den pga den går sönder.
  • CoG

Jag vet inte riktigt hur den här silversmeden fäster sina stenar, men hålet på framsidan där stenen är är nästan lika stort som hålet på baksidan av stenen.
    Så stenarna ser inte ut att sitta fast i så mkt.

Jag la till stenar på en annan silverring och lämnade då in ringen på Guldsmedjan i vår stad och dom bar betydligt mindre hål på insidan av ringen bakom stenen så det ser ut att sitta fast i mer material iaf och det känns tryggare.

Tilda93 skrev 2013-03-07 18:20:19 följande:
    Det beror ju på hur dem är fästa i själva ringen.. Jag har diamanter i min vigselring (av silver!!)
  • CoG

Så länge du inte beställer av den jag beställde av så är det nog lugnt.

Krila skrev 2013-03-07 19:55:12 följande:
    Den jag ville ha var borrat hål och limmad sten. Är det som klor över stenarna så lär de sitta bättre.
Svar på tråden vad för ring tillsammans med denna?