• lillapia

Känns pinsamt

Jag känner bara att jag vill skriva av mig, min svärföräldrar erbjuder att betala vår bröllop för 10.000 kr och det var snällt av dem men mina föräldrar har inte råd att ge oss 10.000 kr för det ska bli rättvist för våra föräldrar.
    Jag känner mig lite pinsamt och sade att mina föräldrar kommer inte kunna betalar det och min blivande man har sagt till sina föräldrar att mina föräldrar kommer inte betalar det.
    De vill ändå ge oss pengar men för mig känns det lite fel men är väldigt tacksam.

Jag vill gärna berätta för svärföräldrar hur jag känner mig inför mina föräldrar, ska jag göra så de kanske förstår bättre varför de har inte råd att betalar mig men kanske onödigt när de vill ändå ge oss pengar?

Vad ska jag göra??

• Svar på tråden Känns pinsamt
  • lillapia

Att jag känna mig så här, beror på att min blivande man vill att jag ska säga till mina föräldrar att de ska också betalar men jag förklarade deras situationen och det förstod han och sade inte mer nåt, sen sade min svärfar att mina föräldrar kan också betalar men då sade min sambo till dem att mina föräldrar kan inte det.
    De sade inte nåt om det utan de har bestämt att ge oss ändå pengar men ändå känner jag mig besvärad att de kanske känner sig orättvist att de betalar men inte mina föräldrar.

Jag har ju inte frågat dem hur de känner men ändå har jag känsla att de känner sig orättvist så därför känner jag mig skyldigt att förklarar dem varför mina föräldrar inte kan betalar, fast kanske ska man inte göra så.

Jag älskar min svärföräldrar, de är så underbart och jag ser dem som mina föräldrar för vi bor nära och träffas ganska ofta.
    När de tar upp om bröllop så känner jag mig lite besvärad när jag vet att de ska betalar men inte mina föräldrar, vet att man ska inte känna så men jag kunde inte låta bli känna så.

Snowstars: Tycker din idé låter jättebra att mina föräldrar kan hjälpa till mycket istället för att betalar, det skulle vara bra så mina svärföräldrar kan känna sig att de hjälper varandra. Som du sade (Man kan inte mäta allt i kronor och ören). :). 

• lillapia

De erbjöd att betalar om mina föräldrar gör det också men då sade jag att mina föräldrar kan tyvärr inte vara med och betalar och då sade de att de vill ändå betalar så jag kände mig lite besvärad men samtidigt det skulle hjälper oss mycket med ekonomiskt. 

Snowstar: Så din förslag är kanon bra idé.. =). 

Svar på tråden Känns pinsamt