• snowstars

Känns pinsamt

Jag har en omvänd situation själv. Mina föräldrar har det bättre ställt än min blivandes. Nu har det inte märkts av så mycket än, men jag kan tänka mig att när vi börjar prata bröllop så kanske mina föräldrar kommer vilja ge oss en summa pengar som hans föräldrar inte kan ge.

Jag tyckte det var pinsamt i början, fast från andra hållet. Typ att mina föräldrar visade så tydligt att de hade pengar. Det märks så tydligt annars också att de har olika mycket pengar t.ex. när det gäller vilken bil de har etc. Men det är bara att låta bli att tänka så. Pengar är inte allt och vi får jättemycket annat fint från min blivandes föräldrar. Sånt som inte kostar så mycket som men som gör att man ändå känner att de tänker på en.

Dina föräldrar kanske kan ge något annat än pengar? Hjälpa till med något i planeringen, dekorera och duka eller bara finnas där som stöd? Pengar är verkligen inte allt och det måste inte vara rättvist jämt. Man kan inte mäta allt i kronor och ören.

• snowstars

Jag kan ju dock tycka att det är ganska oförskämt av andra att tycka att någon annan ska betala. Jag skulle aldrig kräva att mina föräldrar skulle ge mig pengar till mitt bröllop. Däremot skulle jag ta emot de om de själva erbjöd sig. Om mina föräldrar skulle tycka att min blivandes föräldrar också skulle vara med och betala skulle jag tacka nej till mina föräldrars pengar.

Men om du känner att det blir bra med att dina föräldar hjälper till praktiskt är ju det jättebra Lycka till!

Svar på tråden Känns pinsamt