Hjälp!!! Vad ska man ta med i bröllopsprogrammet?
I menyn står det oftast (t.ex.) Oxfilé med potatisgratäng. Vilken specialkost som ska serveras står det ingenting om.
Så skriv t.ex. såhär: Oxfilé och potatisgratäng. Veg: Quornfilé och potatisgratäng. :)
Det var en bra synpunkt som nog vi ska tänka på. Det kan ju som sagt vara bra att veta för de som ska ha en annan rätt eller hel meny pga. allergier eller dieter.
Jag håller själv på att skissat upp vårt program.
Det vi har bestämt att vi ska ha med hitills är:
En välkomst text Lite kort info (typ våra namn, datumet, vart vigeln var, och vart festen är) Menyn precenteras Brudparet genom tiden (bilder på oss från nyfödda till idag) Blir typ 5 bilder på oss båda, alltså 10 bilder totalt Bordsplacering Kunskaps testet - Vad vet du om brudparet? (1, X, 2 frågor om brudparet) Litet äktenskapslexikon Tack (där vi tackar gästerna som har kommit och ger ett speciellt tack till dem som hjälpt till tex, brudtärnor, marsalk, solist osv. )
Vi funderar också på att ha bilder på de gästerna som tackat ja där vi skriver deras namn och vår relation till dem. t.ex. Anna Bengtsson . Brudens moster. Gift med Lars Bengtsson . Mor till Sara Bengtsson och Partik Pengtsson. (namnen är påhittade) ;)
Min enda fundering över det är, blir det inte lite för många sidor i festhäftet om man ska ha med bild och text på alla gästerna?
Vi har bjudit 73 stycken. Men jag vet inte exakt hur många det blir då vårt OSA går ut sista april. Hittills så har 18 av 73 svarat.