MIn bästa vän kommer inte...
Vilken jobbig situation! Jag kan verkligen förstå hur du känner dig, jag hade också varit otroligt besviken i din situation.
Måste ändå säga att det är en konstig reaktion av kompisen att "inte vilja gå ensam på bröllopet". Vad skulle det spela för roll? Låter som en undanflykt i mina öron.
Jag skulle nog ändå sagt till henne att jag känner mig besviken, även om du inte vill att hon ska välja erat bröllop bara av den anledningen. Men du kan inte heller låtsas som att det är helt ok att hon skiter i ert bröllop, för det är det ju inte!
Så jag hade förklarat, lugnt och utan att låta anklagande (eller åtminstone försökt...) att jag är besviken över att hon väljer någon annans släkting (hennes egen hade ju varit skillnad) framför dig och fråga henne om hon inte kommer ångra sig om hon missar det?
Jag tror annars att det kan bli svårt att ha kvar en nära relation, om du vet att hon aldrig kommer att prioritera dig framför honom. Sådant kan tära oerhört.
Lycka till, hoppas hon inser vad det är hon missar genom att välja att inte komma!