MIn bästa vän kommer inte...
Jätte trist! Förstår att du är ledsen :( Men det behöver inte betyda att din vän skäms över dig eller inte är mån om er relation. Kan det vara så att de redan tackat ja till det andra bröllopet eftersom hon inte visste att det datumet var spikat till 100 % för er? Dvs berättade du för henne att kyrka och lokal var bokat det datumet (om ni nu gifter er i kyrka)? Sedan kanske det beror på att hon tycker sig ha funnit mannen i sitt liv och genom det bröllopet så blir hon introducerad i den "nya familjen"?. Det är verkligen ingen lätt situation. Har själv tackat nej till min barndomsväns bröllop (som jag längtade efter!) eftersom vi muntligen hunnit tacka ja till min mans nära väns bröllop samma datum. Min väninna pratade om att gifta sig en annan månad så när hennes inbjudning dök upp och det visade sig vara samma tid som det första så kändes det jättetrist. Vi funderade på att splitta oss men det kändes fel iom att vi hade sagt att vi båda skulle komma på första bröllopet och vi tyckte det kändes fel att dela upp oss då vi är i en seriös relation med varandra. Tycker du ska prata med henne och vara öppen med dina känslor men även låta henne förklara sin sitation för det är säkert jobbigt för henne med. Lycka till!