Vi skjuter kanske på bröllopet
Och det har ingenting med våra känslor för varandra att göra. Tvärtom, vi älskar varandra obeskrivligt mycket, och kanske är det just därför vi orkar prata om en sådan sak.
Vi bor inte ihop än. Planen är såklart att vi ska bo ihop, men min dotter bor hos mig, och egentligen vill vi bo i hans lägenhet som är på annan ort. Dock på pendlingsavstånd, men långt för en tonåring att pendla mellan kompisar och hemmet. Och det är en tvåa, så vi får helt enkelt inte plats. Så det lutar mer och mer åt att vi väntar tills hon flyttar hemifrån, vilket kan ta många år. Och sedan flyttar till honom.
Då infinner sig tanken om varför vi vill gifta oss just nu. Om vi ändå inte bor ihop. Och visst, vi vill gifta oss för att fira vår kärlek med våra nära och kära. Men det är ju ingen brådska.Vi har köpt ringar, och de tänker jag att vi kan använda iallafall, som en sorts löftesringar. När vi sedan gifter oss kan vi köpa nya, de här kostade nästan ingenting.
Ibland känns det som att vi förhastat oss. Vi är så omtumlade av våra känslor och vill göra allt på en gång. "Vi måste bo ihop, vi måste förlova oss, vi måste gifta oss". Och vi har båda velat det lika mycket, men nu tror jag vi hamnat i ett stadium där vi tänker efter lite mer. Kanske har landat på jorden igen efter att ha fladdrat runt på rosa moln.
Jag vill hinna spara mer pengar. Han säger att han ska betala allt, men det känns inte okej för mig. Jag vill kunna bidra med så mycket som möjligt även om han inte tycker det behövs. Jag vill att min dotter inte ska känna att vi väntar på att hon ska flytta. Jag vill inte att han ska känna att han måste flytta hit för att vi sa kunna bo ihop, när han har en supermysig lägenhet som vi inte vill släppa. Jag säger jag, men menar vi. Vi har pratat om det här.
Jag vill också i lugn och ro kunna gå ner i vikt. Som det är nu känner jag mig panikslagen och är beredd att börja svälta mig för att komma i en mindre klänning. Jag vet, urlöjligt. Alla vet hur jag ser ut redan. Men det är en annan historia.
Just nu känner jag mig helt lugn i beslutet att vi kanske skjuter på bröllopet till nästa sommar eller längre. Det jag undrar är hur man gör med gästerna. Vi har skickat Spara datumet. Skickar man nya kort nu och bara ställer in? Typ Spara INTE datumet? Ska vi ringa alla och förklara? Ska vi skriva på hemsidan?
Ville egentligen bara sätta ord på det. Men om någon har tankar och åsikter får ni gärna kommentera