Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Vi skjuter kanske på bröllopet

Är det verkligen vad ni vill, eller är det nerver?

Går boendefrågan att lösa på annat sätt?
    Kan han hyra ut sin lägenhet i andra hand ett halvår /ett år i taget kanske och bo med er för tillfället och sen flyttar ni hem till honom när dottern flyttar ut?
    Det är lätt att få panik när det börjar bli mer verkligt. Och du som redan har gått igenom det här en gång har väl ännu mer att oroa dig över då du sett medaljens baksida så att säga.
    Men om du fokuserar på nuet och ren logisk problemlösning. Kan ni fixa det?

Inte för att jag vill övertala dig att skynda skynda - gift er NU liksom... Det ska ju kännas rätt.
    Men det du radar upp känns som mer undanflykter för mig, än reella anledningar om du förstår hur jag menar, och det är inte illa menat. Det hoppas jag att du vet Glad 

• Chicita
    PiaB Ja det var ju just därför jag kände att ni kanske kunde hyra ut hans lägenhet i andra hand Glad
    Då behöver ni ju inte göra er av med den och lite av nerverna kanske försvinner.
    Funkar det inte så kan han ju alltid flytta hem igen då liksom Glad 
    Men om han inte får hyra ut så får han ju inte det... Kanske värt ändå att ta ett snack med hyresföreningen och fråga om bostadsrättsföreningen har rätt att hindra honom.
    Tror faktiskt inte det (egentligen)...
    Dom ska ha mycket goda skäl till att inte godkänna ett andrahandskontrakt faktiskt...

Hur det än går så är det ju ingen panik. Det löser sig Glad 
    Oavsett om ni gifter er nu, sen eller bara är särbos resten av livet...  
  • Chicita
    PiaB skrev 2013-03-14 15:38:00 följande:
    Tack för era tankar. Och jag kommer hänga kvar här eftersom jag fortfarande planerar bröllop
    Ja inte får du försvinna heller... Du hör  ju nästan till veteranerna nu Flört
  • Chicita

Jamen vad trevligt PiaB Solig
    Det är klart att ni ska åka iväg och ha det lite mysigt 

Svar på tråden Vi skjuter kanske på bröllopet