Inlägg från: Anonym (Hur ska vi göra?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hur ska vi göra?)

Mormor missförstod inbjudan :(

Jag behöver lite input från nån utomstående. Jag och min sambo ska gifta oss i juni och nu har vi skickat ut inbjudningskorten. Vi ville hålla inbjudningskortet så enkelt som möjligt och inte så "högtidligt" eftersom vi är ganska lättsamma och vill ha ett enkelt bröllop. Så vi skrev helt enkelt "välkomna på vårt bröllop!" och info om datum och tid samt en hänvisning till vår hemsida. Alla våra släktingar och vänner är relativt datavana så vi trodde inte att det skulle bli några problem. Nu till problemet, min svägerska hälsade på oss idag och hon berättade att min sambos mormor är upprörd för att hon inte är bjuden på festen. Och när min svägerska påpekade att det är hon visst och att hon ska kika på hemsidan, vägrar mormodern att göra detta för att hon inte är bjuden på festen. Vilket hon absolut är. Jag vill att min sambo ska prata med sin mormor och förklara läget men han påstår att mormodern inte kommer lyssna. Och jag som tar åt mig av dålig stämning blir jätteledsen eftersom jag vill att bröllopet ska vara en glad händelse för alla. Någon som har en bra idé för hur vi ska förklara att hon självklart är bjuden både på vigsel och fest?

• Svar på tråden Mormor missförstod inbjudan :(
  • Anonym (Hur ska vi göra?)

Du har så rätt. Vi tänkte att "bröllop" betyder vigsel och fest, speciellt som vi pratatat med alla släktingar innan inbjudan skickades ut. Tur i oturen är att det "bara" är mormodern som verkar ha missförstått. Men vi ska ändå prata med alla gäster så de inte tror att de bara är bjudna på vigseln. Och imorgon träffar vi mormodern på ett släktkalas så då ska vi prata med henne :) Tack för alla tips,förhoppningsvis löser det sig efter imorrn när vi pratar med henne.

Svar på tråden Mormor missförstod inbjudan :(