• Chicita

Hjälp.Hur mycket ska man betala för sin tärna?

Om ni betalar för sminkning så ska ni inte behöva betala för själva produkterna.
    Det är något som den som sminkar brukar ha själv. 
    Det är väl nog att du betalar för den som kommer att sminka henne? Varför ska hon behöva få massa produkter att använda senare?

Om makeupartisten sminkar privat på sin fritid  nu och inte har tillgång till en sminklåda så kanske hon dels har eget smink och dels kan tärnan ta med sin favoritmascara eller liknande.
    Du kanske kan stå för en viss ögonskugga om det är någon speciell färg du vill att hon ska ha på den.
    Men allt annat borde redan finnas både hos MUA'n och tärnan själv Glad 

• Chicita

Jag håller med i det ni säger daniiel och PimPim83.
    Men om jag läst TS rätt så verkar det som att Bruden skulle ställa sig och köpa ny foundation, mascara, ögonskugga osv osv i speciella märken som tärnan har "krav" på och som tärnan får behålla.
    Det är lite skillnad mot att betala för en sminkning hos en MUA där man bara sätter sig i stolen och blir sminkad, Och där man inte får behålla några produkter (om det inte är en sminkkurs på Makeupstore då).
    Så i det här fallet tycker jag att om inte MUA'n har produkter att använda, så kan tärnan ta med egna (grundprodukter) och bruden står för det som är specifikt för dagen (typ ögonskugga i en viss färg). För bruden betalar ju ändå MUA'ns arbete...
    Jag kan inte tänka mig att det är rimligt som tärna kräva att få en helt ny uppsättning av alla makeupprodukter i speciella (dyra) märken, bara för att någon annan ska sminka en. 

Svar på tråden Hjälp.Hur mycket ska man betala för sin tärna?