Chicita skrev 2013-03-15 10:56:35 följande:
Jag håller med i det ni säger daniiel och PimPim83.
Men om jag läst TS rätt så verkar det som att Bruden skulle ställa sig och köpa ny foundation, mascara, ögonskugga osv osv i speciella märken som tärnan har "krav" på och som tärnan får behålla.
Det är lite skillnad mot att betala för en sminkning hos en MUA där man bara sätter sig i stolen och blir sminkad, Och där man inte får behålla några produkter (om det inte är en sminkkurs på Makeupstore då).
Så i det här fallet tycker jag att om inte MUA'n har produkter att använda, så kan tärnan ta med egna (grundprodukter) och bruden står för det som är specifikt för dagen (typ ögonskugga i en viss färg). För bruden betalar ju ändå MUA'ns arbete...
Jag kan inte tänka mig att det är rimligt som tärna kräva att få en helt ny uppsättning av alla makeupprodukter i speciella (dyra) märken, bara för att någon annan ska sminka en.
Jag uppfattade det som att TS undrar ifall hon förväntas betala för nya produkter, för att hon isåfall är orolig över att tärnan ska välja dyra märken, eller om det är okej att säga att tärnan får betala allt sådant själv. Alltså att tärnan inte har krav på det, utan att bruden (TS) mer vill veta om det är okej från hennes sida att säga att tärnan får betala själv. Och då menar jag med att om man som brud absolut vill att tärnan ska ha grön ögonskugga (som du skriver), men att tärnan inte har någon eller brukar använda det, så får man nog som brud hosta upp kosing till det. Men att i annat fall, om tärnan själv får välja vilket smink hon vill använda, så får tärnan betala det själv. Vii är alltså helt överens och tycker precis lika :)