Inlägg från: PimPim83 |Visa alla inlägg
  • PimPim83

Hjälp.Hur mycket ska man betala för sin tärna?

daniiel skrev 2013-03-15 09:21:50 följande:
    Jag tycker det överlag är vettigt att ju mer man som brud vill bestämma, desto mer bör man betala som sagt. Vill man att tärnorna ska ha en viss klänning i en viss färg, då bör man betala. Vill man att dom ska fixa håret hos en frisör eller smink hos en.. vad det nu heter, som sminkar, då bör man betala för det också. Ett visst par skor eller smycken, betala för det. Osv osv.

Kan man däremot tänka sig att tärnan får fixa håret själv om hon vill eller sminka sig själv, välja skor själv, kanske välja klänning själv.. ja, då kan man absolut med gott samvete låta tärnan betala själv.
    Precis så här tycker jag också!
  • PimPim83
    Chicita skrev 2013-03-15 10:56:35 följande:
    Jag håller med i det ni säger daniiel och PimPim83.
    Men om jag läst TS rätt så verkar det som att Bruden skulle ställa sig och köpa ny foundation, mascara, ögonskugga osv osv i speciella märken som tärnan har "krav" på och som tärnan får behålla.
    Det är lite skillnad mot att betala för en sminkning hos en MUA där man bara sätter sig i stolen och blir sminkad, Och där man inte får behålla några produkter (om det inte är en sminkkurs på Makeupstore då).
    Så i det här fallet tycker jag att om inte MUA'n har produkter att använda, så kan tärnan ta med egna (grundprodukter) och bruden står för det som är specifikt för dagen (typ ögonskugga i en viss färg). För bruden betalar ju ändå MUA'ns arbete...
    Jag kan inte tänka mig att det är rimligt som tärna kräva att få en helt ny uppsättning av alla makeupprodukter i speciella (dyra) märken, bara för att någon annan ska sminka en. 
    Där håller jag med dig också Chicita. Tärnan kan använda smink hon redan har eller alternativt köpa nytt själv. Betala MUA'n är en sak om man nu vill att tärnan ska ha en professionell sminkning, men TS ska inte köpa helt nytt smink till tärnan. Det kan hon inte begära.
Svar på tråden Hjälp.Hur mycket ska man betala för sin tärna?