• Red Lion

När tar ni av era ringar?

Jag ska gifta i juni och ska bara ha en vigselring, bär alltså ingen förlovningsring. Undrar om man ska / om ni brukar ta av ringen / ringarna när ni tvättar händerna, sover och duschar? Tänker att det kan fastna smuts, fukt och tvål under ringen och att det kanske inte är bra att ha mycket vatten på den (kommer ha titan)? Samtidigt kännscdet som man kan glömma den om man ska ta av den så mycket...

• Svar på tråden När tar ni av era ringar?
  • jimmyojennifer

Jag tar ytterst sällan av mig min ring. Det är väl när jag bakar eller smörjer in händerna, men det är inte alltid jag får av mig ringen.
    Jag vill inte att det ska hamna massor av smuts i ringen (snart ringarna) men, dom är faktiskt till för att användas =)

• anne på grönkulla

Jag tar av mig ringarna på natten, när jag gör kladdiga saker t ex i köket (rör köttfärs, knådar deg, etc) och om jag tränar.

• FruForsmark

Nästan aldrig. brukar flytta dem när jag tvättar händerna så att jag kommer åt överallt. Brukar i princip bara ta av dem för att putsa dem (har sådant däringa mirakelpulver :) )

• Drömbröllop12

Jag är extremt rädd om min ringar så jag tar av dem ofta - för mig är det viktigare att ha snygga ringar som blingar och syns än slitna ringar som jag bär jämt i ett symbolvärde.

Så jag har dem bara ibland på jobbet (är jag bara på kontoret så absolut) och tar av mig direkt när jag kommer hem. Så aldrig när jag städar/diskar/rastar vovve osv.

Jag har däremot alltid på mig dem i sociala sammanhang - annars känner jag mig jättenaken. Sen kan jag ta på dem ibland när jag åker och handlar om jag inte haft dem på hela dan på jobbet bara för att det är så kul, saknar dem när jag inte bär dem.

Jag tycker inte det är ringarna som avgör om man är gift eller inte - att vara gift är för mig och min man så mycket större än så.

Har vänner som gifte sig någon månad före oss och deras ringar är redan slitna - hade varit helt förkrossad om det vore mina. Sen gick det inte en resa utan att folk runt omkring frågade om vi var nyförlovade eller nygifta och på väg på bröllopsresa eftersom ringarna blingar så (allians med diamantband och enstensring) och då är det lite roligt att svara, nej vi har varit förlovade i X antal år..

Men alla är vi olika :)

• Fial8

Jag har bara en slät förlovningsring än så länge och den är alltid på, förutom när jag simmar och tränar undervattensrugby för då är det ju lätt att den glider av i vattnet. Min vigselring, som blir en solitär, kommer också vara på mest hela tiden. Jag tycker att det gärna får synas att den används, gillar saker med patina :o)

• SingingFantacia

Har förlovningsringen på mig jämt (nästan, tar av mig när jag färgarhåret typ). Flyttar den när jag tvättar och torkar händerna. Kommer att göra detsamma när vigselringen kommer på fingret. Känns som att det är något som saknas när den inte sitter på mitt finger. 

• swdnchick

Jag tar bara av mig min förlovningsring när jag grejar med kladdiga saker i köket. Min fästman har alltid sin på sig  också. Vi visar gärna att vi är förlovade, och när jag får min vigselring *längtar*  så kommer jag ha den på mig hela tiden så länge som jag inte har ett jobb som inte tillåter det.

• dellelgarin

Jag tar bara av mig min om jag tex knådar deg eller rullar köttbullar , och ibland för att göra rent den såklart, min fästman bär oxå alltid sin ring

• swdnchick
    dellelgarin skrev 2013-03-19 14:47:08 följande:
    Jag tar bara av mig min om jag tex knådar deg eller rullar köttbullar , och ibland för att göra rent den såklart, min fästman bär oxå alltid sin ring
    Det var precis deg och köttbullar jag tänkte på när jag skrev kladdiga. :) Jag tar av mig ringen då för att det har min mamma lärt mig. :)
  • MIN

när jag jobbar ( jag jobbar inom vården och då får vi inte ha ringar på oss) och när jag bakar så tar jag av mig ringen.

• fayefaye

Ringlös nu, va konstigt det känns! Lämnat in ringen för lite justeringar innan bröllopet. Får ha en gammal silverring på mig istället så att det inte ska kännas så tomt ;)

Svar på tråden När tar ni av era ringar?