HelenaFredrik skrev 2013-03-19 15:24:34 följande:
Tack för tipset :0) Fler tips på bra mat för oss som lever med kokplatta och dessutom bor bredvid världens bästa pizzeria mottages tacksamt.
Ett tips just för sötsug är torkade äppleskivor. Superlätt att göra själv i ugn och lever man som vi så finns det oftast att köpa. Chokladsuget innan tant röd är lite svårare. För egen del löste jag det idag med en proteindryck doubble chocolate som mellis :p
Just proteindrycker och sådant har jag superkoll på. Även träningsupplägg för både kondis och styrka så om ni vill att jag ska dela med mig om ngt särskilt så är det bara att hojta till. Mitt, eller vårt (sambons också) problem är inte att vi tränar för lite eller att vi äter extremt dålig mat utan snarare att vi äter för sällan och därmed blir akuthungriga vid olämpliga tillfällen när det inte finns ngt bra att äta.
/Helena som laddar för årets första terränglopp (söndag) med att suckande titta ut på snön och hela tiden kolla Postens hemsida för att se om de nya terrängskorna kommit än
Åh förresten.. Vet ngn hur man tejpar en fotled som inte vill sig riktigt?
Beror väl lite på hur fotleden inte riktigt vil sig. Men finns en länk här (
http://www.ppfysioterapi.se/index.php?option=com_content&view=article&id=855:april-2012-tejpning-fotledsdistorsion-f-8&catid=50:2012&Itemid=35) som är för fotledsstukning, men är ju samma princip för att få stabilitet i fotleden ifall det är det som är problemet.
Jag kör fortfarande på mitt Fitnessfighten upplägg när det gäller träning vilket jag tycker fungerar riktigt bra:
- Cardio 10 min
- Styrkeövningar 15 reps, 3 övningar, 2 omgångar
- Cardio 10 min
Är cardio inlagt mellan styrkan för att man inte ska gå ner i varv och tappa pulsen, utan se till att den håller sig hög hela tiden. =)
Nej, det där med akuthungrig är ju tyvärr ett problem i vardagen, och en bra måttstock kan vara att äta var 3:e timme, så man inte hinner bli hungrig, men inte alltid som detta passar in med jobb mm.