• Dianna

vad är rimligt att betala för en möhippa?

Vad är rimligt att betala för en möhippa?

priset är nu uppe i ca  1000- 1500 kr per person , lutar mot 1500 kr  och det känns väldigt saftigt för min del =(. 

Hur ska man då göra? Hur avbokar man sin plats om man inte har råd? Tycker det är pinsamt och säga att så mycket vill man inte lägga.
    Dessutom är det mannens kompis blivande så det är ingen nära vän till mig själv =/

• Svar på tråden vad är rimligt att betala för en möhippa?
  • Dianna

TheD,   men hur berättar man det utan att känna sig som " där är hon som inte vill betala"!!!

på min egen möhippa betalade mina vänner 400 kr och då var det till och med dem som klagade bara på det priset!!! 

Mannen kommer att gå på brudgummens svensexa men den skulle inte bli så dyr och det är ju hans vän så då är det mer "självkart"!..  

• Dianna

vi har en grupp på facebook där vi har försökt alla att säga sitt men dem närmste vännerna har man sett att det är spa, egen kock och sådana dyrare saker de vill göra på eftermiddagen. redan på förmiddagen är det annan aktivetet för 500 kr. så det är inga små saker. jag har varit med och kommit med tips men dem lutar mer på dyrare saker. och det förstår jag om dem står nära och har pengarna.

Kanske ska tillägga att brudparet med har en bra ekonomi så då kanske det ska vara lite finare möhippa? .

Jag funderar på att dra mig ur, jag behöver bara en fin menning att skriva det på eftersom att allla ser det och jag vill inte att alla ska tycka att jag är snål.  

• Dianna

det enda vi har bestämt är datumet och det kunde nästan alla. Priset har kommit upp nu eftersom jag frågade. Tror säkert där är fler som tycker det är för mycket men kanske inte vågar säga det. 

Men jag tror också att jag "avbokar" aktiviteterna och ser vad som sker på kvällen. Jag känner endast bruden så det gör det hela också lite motbjudande att betala så mycket. 

• Dianna

Det är just hur jag ska formullera det, hur frågar man har alla råd med det? =) utan att låta som ( jag vill inte lägga så mycket)  ;) 

jag har inte svarat på meddelandet än för jag tänkte kanske någon annan vågade säga något =) men det är bara fåtal som svarar när man skriver där.  

Svar på tråden vad är rimligt att betala för en möhippa?