• tiger

vad är rimligt att betala för en möhippa?

Jag har arrangerat tre möhippor alla i Stockholm och dom har legat på, 1000 kr, 700 kr och 1000 kr, allt itifrån vad gruppen har sagt okej till och vad som har ingått.
    Men alla har haft några gemensamma saker, lunch/brunch, aktivitet, spa, middag. Mat har antingen varit hemma eller ut, hemma har alltid all dryck även alkohol ingått, samt på spa drink, ost och frukt.
    Det har funnits en del som tackat nej pga priset och då har jag frågat om de inte vill komma på middagen alla fall, eller spaet. mest för att alla ska träffas.
    Som arrangör, alla fall jag, så har mitt mål varit en dag som gör bruden glad med så många vänner som möjligt..

Kan du inte fråga om du kan komma senare, bara vara med på kvällen, du känner inte denna tjej riktigt och då kanske man inte behöver vara med på allt.

Fin mening är, jag har fått förhinder på dagen men skulle kunna medverka på kvällen om det går bra. Du behöver inte alls förklara varför utan förhinder räcker. 

• tiger

Jag håller med Aniara4 om du vågar så påpeka priset, speciellt om ni har en FB-grupp, kan vara fler som håller med.

• tiger

"Hej på er alla, jag vet inte hur ni känner men för mig är 1500 kr en ganska stor summa allt lägga på en dag. Vad tycker ni?"

Svar på tråden vad är rimligt att betala för en möhippa?