vad är rimligt att betala för en möhippa?
Det här tycker jag verkar en evig diskussion när det gäller möhippor och svensexor.
De möhippor jag har varit bjuden till har kostat mellan 450-1000 kr och jag kan nu med facit i hand lugnt påstå att det inte var prislappen som avgjorde kvalitéten på möhippan.
När jag själv var med och arrangerade en möhippa gjorde vi så att vi först bad alla deltagarna att sms/meddela till arrangörerna (jag och en till) hur mycket de var villiga/inställda på att betala. En del svarade max 500:- och en del sa 1500:-, nån sa "obegränsat" och en fjärde sa "under 500". Vi la då fram förslaget att alla skulle betala den summa de själva hade föreslagit utan att vi la oss i hur lite eller mycket någon annan betalade och sen hittade vi på något tillsammans för klumsumman.
Vi var lite nervösa för att några skulle tycka att det var orättvist, men alla var positiva och tyckte att det lät bra.
Så vissa la 1500:- och nån la 500:- och ALLA kunde vara med på alla aktiviteter och utan att behöva avstå pga pengar.
Alla har ju faktiskt olika förutsättningar för att betala en möhippan och den blivande bruden bryr sig nog mer om att alla hennes nära tjejkompisar är där än att alla spenderade exakt lika mycket pengar.
Jag tycker nog att det är ett av de mest rättvisa tillvägagångssätten när det gäller kostnaden.
Så lägg fram det som förslag ifall ni fortfarande är på ett tidigt planeringsstadium :)