Inlägg från: SoonToBeBride2013 |Visa alla inlägg
  • SoonToBeBride2013

Gå tillsammans in eller själv

Jag älskar det klassiskt amerikanska bröllopet och vi kommer att gå lite efter det. Jag kommer att gå in med min bror (istället för min pappa), och brudgummen kommer att stå längst fram med sina groomsmen och vänta. Däremot kommer han också att få göra sin "entré" då han först kommer att gå in med sin mamma, för attt sedan ställa sig längst fram och "vänta"...:)

• SoonToBeBride2013

Gör det som du känner är bäst för er :) Jag ska bli "överlämnad" av min bror, men jag ser det inte som en överlämning utan gillar helt enkelt det konceptet utan att lägga någon ojämlikhet i det :) Jag är en stark, självständig tjej och vi har valt detta för att vi tycker det är fint.

Fiifii skrev 2013-04-01 12:07:57 följande:
    Hmm.. har faktiskt inte tänkt på det sådär... Det låter onekligen fint ju när man ser det så! Tror mest att det är så inbitet hos mig med att bli överlämmnad att jag inte reflekterat över alternativ. Visste inte ens om att man gick in tillsammans i Sverige förren jag läste det här på BT. Men kanske får fundera lite på det här och se vad sambon har att säga om det "svenska" sättet. Men ska höra med prästen när vi får denna tilldelad. Men uppskattar ditt input Glad
  • SoonToBeBride2013

Precis, jag håller med :) Lycka till!!

Fiifii skrev 2013-04-01 14:15:33 följande:
    Absolut! Jag ser det inte heller som att min pappa 'ger bort' mig. Inte alls, för mig så tycker jag att det är nåt fint att kunna gå ned för altargången med min kära far, och lite trygghet, och mer av ett hedersuppdrag för min pappa. Men det är alltid kul att få nya infalls vinklar och syn på saker:) Men jag står fast vid vad jag vill - och det är att gå in med min pappa, det är det som känns mest natruligt för mig. Men skulle det inte gå, om prästen säger nej, så kan man ju tänka om lite, dvs så som några har nämnt i tråden Glad
Svar på tråden Gå tillsammans in eller själv