Bröllop vintern 2013/2014
Här kommer bilder! Den är för lång och jag har bh under men håll till godo!
Tack för de fina orden om min klänning! Alltid kul att höra att andra tycker att den passar också :)
Izredam: Hur mycket har du tänkt att ni ska vara utomhus och hur långt norrut/kallt är det? Om det är kallt kan det ju vara bra med lite tjockare strumpbyxor och då är det nog fint med vita som du skriver. Jag hade nog satsat på hudfärgade nylonstrumbyxor men så har jag fått för mig att jag inte passar i vita strumpbyxor iofs... Converse blir super till tror jag, är lite sugen på att ha mina bruna fodrade skinnconverse på vår dag men å andra sidan skulle jag tycka det vore snyggt att komma upp lite från marken!
Eliin: Vilken fin klänning, den passar dig! Fin modell när den var lite mer "täckande" framtill och ringning bak istället. Och lite annorlunda överdel också i och med mönstret eller vad man ska kalla det. Kul att se andra i sina klänningar!
Jag håller med om att man ska betala för tärnan om man är väldigt specifik i vad man vill att hon ska ha på sig. Jag ska ha en tärna och har inga jättehöga krav på vad hon ska ha på sig. Men sen tycker jag det spelar roll vilken ekonomisk situation man själv och tärnan är i. Jag jobbar och tjänar pengar medan min tärna pluggat i flera år så därför ska jag i all fall erbjuda mig att betala hennes klänning, vill inte att hon ska känna att det blir jobbigt att vara tärna för den sakens skull.
Vi ska ha festen på ett ställe där man måste köpa både mat och dryck av dem, så vi tänker nog bjuda på dryck under middagen men att man sedan fär betala själv i deras bar för det man vill dricka efteråt.
Här rullar det på med planeringen också, har checkat av många punkter på "Att göra-listan"! Vi håller på för fullt att utforma inbjudningskorten, har tänkt att ett tryckeri ska få hjälpa oss med litegrann och att vi gör lite själva. Vi skickade ju ut Save the date-kort så tänker oss att det räcker med att vi skickar ut inbjudningskorten om ca en månad!
Har också bokat in transport för oss efter vigseln (hittade häst och vagn som kan köra oss, helt överlycklig över det!), bestämt meny, bokat in sviten för bröllopsnatten, bokat frisyr+smink till mig, tittat på tärnklänning och börjat pyssla på en goodiebag. Har tänkt att varje gäst ska få en goodibag + vigselprogram innan de går in till vigseln.
Har också lämnat in klänningen för uppläggning och då också bestämt mig för skor. Bestämde mig tillslut för ett par bruna Converse i skinn. Då vet jag att jag inte kommer att få ont i fötterna och jag kan dessutom ha dom både inne och ute om det är så. Tänkte först ha några andra men de var mer inneskor (om man tänker på årstiden) och kände att jag inte orkar leta efter ett par uteskor med exakt samma höjd på klacken så att det ska passa längden på klänningen. Har pimpat dom med sidenband istället för vaniga skosnören så de blir mer bröllopsanpassade.