Inlägg från: bettansss |Visa alla inlägg
  • bettansss

Bröllop vintern 2013/2014

Maddox skrev 2014-01-20 17:31:04 följande:
    Betansss köpte min bröllopsklänning på jenjenhouse där dom syr i kina. Är hur nöjd som helst, fick lämna in den till sömmerskan för att sy upp och in den lite bara men kvalitén och allt var över förväntningarna för det låga priset. 1700:- blev slutpriset efter tullavg och sömmerska. Som hittat :)
    Kanske ska slå till då. Vet ju att det är en massa som blir supernöjda med kinaklänningar. Dessutom kostade underkjolen till bara 150 kronor och jag hittade en säljare med free shipping. Min sambo kommer ju tycka att jag är galen som ska ha en till klänning men jaja, kan ju mörka det tills den kommer hem, då är det ju inte så mycket att säg eller göra åt det, haha. 
  • bettansss
    MH2014 skrev 2014-01-20 19:58:01 följande:
    Marolo - vilket flyt... Kanske jag borde åka till din stad?! ;)

sprang iväg idag till en brudbutik för att se om besöket kunde stilla min nyfikenhet eller tvärtom... Precis det som jag vill ha fanns ju givetvis inte och skulle vara på tok för mycket i pris. Provade en som va kanon fin på, behövdes lite ändringar men kände mig riktigt vacker,,,tyvärr kostade den 5000:-, och jag känner att jag inte kan göra det då jag redan har en som är dyrare hemma liksom :( men la undan den till imorgon för att få fundera iaf,,men kan inte punga ut det......... :(
    MH2014 skrev 2014-01-20 19:59:28 följande:
    Att vi inte kan stilla våra hjärnor!! Vi beställer saker så här i sista minut hahaha, urna om det är här brudbutikerna tjänar in kosingen? Alla brudar som panik-shoppar dagar/veckorna innan ;D
    Du kan inte sälja den du har då så den inte känns lika dyr? 

Haha, ja, herregud, man ska sluta titta efter andra saker när man bestämt sig. Ska fundera till imorgon angående en kvällsklänning men det lutar åt att jag beställer och sen säljer den vidare oavsett om jag använder den eller ej, 600 kronor är ändå en ganska liten del av vår budget. 
  • bettansss

Ja, Elsa Billgren-klänningar är ju superfina! Värt att kolla upp Marolo om du är sugen på en sån :) jag köpte tillslut den där som ja la upp bild på igår, hade nästan bestämt mig för att strunta i det men så skulle jag bara in och kolla på den en sista gång... Och beställde den, haha. Blev sjukt osäker på underkjol och sånt till men beställde en sån också och så får vi se hur det ser ut när det kommer hem! Kan ju hoppas på att få tillbaka lite av det om jag lyckas sälja den vidare sen.

• bettansss

Marolo - lite tight om tid kanske men efter vad som stod om working- och delivery time borde den dyka upp i tid. Håller tummarna!

• bettansss

Yey Izredam! Vad härligt att äntligen heta samma, jag vill också! Men snart så, igår var det en månad kvar för oss.

Mina blommor är redan i Sverige! Det gick verkligen fort med express shipping, så hoppas dom kommer nästa vecka. Kan inte låta bli att tänka att det känns lite onödigt att lägga pengar på snabbfrakt, dom borde ju ha dykt upp i tid med vanlig frakt också men jaja, nu är det ju redan gjort.

Våra ringar är dessutom klara imorgon, det slog mig nu ikväll, så nu vill jag att vi åker ner och hämtar hem dom. Inte för att jag kan ha den fortare för det men då kan jag ju få ta fram och titta på den lite då och då i alla fall! :)  

• bettansss
    Maddox skrev 2014-01-26 18:38:28 följande:
    Då har ja fått min möhippa igår. Fantastisk dag med laserdome, spa behandlingar som vi fick göra på varandra och sen fick jag göra praliner till bröllopet :) sen dans långt in på natten. Helt galet bra dag
    Åh, vad roligt! Låter som en mysig dag. Kul att avsluta med lite dans!

Vi hämtade ringarna i lördags och oj, så nöjd jag är! Har bara tjuvprovat den en gång men tittar med jämna mellanrum på bilden jag tog med den på :) 

Annars har vi ägnat helgen åt att bestämma musik, två låtar som solisten ska sjunga och in- och utgångsmusik. Jag hade ju bestämt de två sololåtarna sedan innan men så kom sambon på en som han absolut ville att vi skulle ha som är riktigt fin. In- och utgångsmusiken ska spelas instrumentalt på gitarr eller piano (hoppas piano, tror det blir finast) men ändå svårt att veta om det låter bra. Vi har inte såna där typiska inmarschstycken utan har valt två "vanliga" låtar vi tycker om och som jag tänker mig är fina utan text till.  
  • bettansss

Izredam - Ja, sökte lite på youtube igår och hittade båda våra låtar på piano instrumentalt. Den ena är jag liite tveksam på men mest för att jag tyckte att den spelades så fort, kanske kan man be han som spelar dra ner lite på tempot...? Vi har ju ingen orgel att välja på i vår lilla vigsellokal så han som ska spela ska ta med antingen gitarr eller ett sånt där bärbart piano, vad det nu kallas. Det blir nog bra, han frågade om han fick välja mellan de två instrumenten själv utifrån vad han trodde skulle låta bäst och precis som ni har vi nog inte så mycket att säga eller tycka till om.

• bettansss

Jag har också 20 dgar kvar. Har i veckan varit i kontakt med vigselförrättare och solist/pianist så där är allt klart. Har nästan gjort klart bordsplaceringen. Ska nu kommande vecka kolla av med vigselplats och festplats och hon som ska göra tårtorna. Fixat lite med festprogram/vigselprogram men det är inte klart. Fått hem blommorna som beställdes från Etsy, superfina!

Blev lite problem med frisören, så nu ska jag inte dit på konsultation förrän tre dagar innan bröllopet, känns lite tätt inpå men det får gå. Då ska hon klippa och slinga håret också. Har bokat in tid för brynplock och -färgning veckan innan också. Naglarna ska min syster hjälpa mig med.  

Känns som läget är under kontroll!  Skönt! :)

Maddox - vad är en dermabrasion? 

• bettansss

Ja, Maddox, nu börjar det bli lite pirrigt! Men känns fortfarande lugnt (efter ett mindre psykbryt i torsdagskväll men igår kändes det bra igen... ;)) I helgen tänkte jag fixa med festprogram och bordsplaceringstavla, vigselprogram är klart och utskrivet. Annars tror jag det mest är småsaker kvar att fixa, dubbelkolla bokningar, handla snacks till kvällen, bestämma exakt tid med fotograf, när jag ska till frisören och sånt. Men har gått på sportlov nu, ska bara in och jobba lite på tisdag så har ju mycket tid på mig! :)

• bettansss

Haha, ja, jag kommer knappt ihåg längre. Jag tror det var en kombination av mens, tuff dag på jobbet och att bordsplaceringen inte var klar än. Men vi fixade klart placeringen då på kvällen och igår/idag har jag gjort bordsplaceringstavlan nästan helt klar så nu känns det som jag är på banan igen. Imorgon ska jag få mina fransar plockade och färgade, jag ska lämna in förlovningsringen på putsning, handla godis till godisbuffé som vi ska ha till kvällen, skriva ut lite papper som jag sen ska laminera på jobbet på tisdag (typ skyltar för att gästerna ska hitta rätt och så).  Jag jobbar bara tisdag den här veckan och sen är jag ledig till onsdag om en vecka, skönt!

Ikväll ska jag skicka iväg en massa mail till människor som har med bröllopet att göra och skriva ihop tidsschema för alla inblandade under dagen. 

Maddox, har du en annan som du ska ha innan du byter om till den lila? Det räcker väl bra med det i så fall! :) Jag beställde ju en klänning som jag funderade på att byta om till. Enligt arbets- och frakttiderna skulle den hinna dyka upp men nu har jag inte ens fått information om att den skickats så lär väl inte komma fram. Nu får jag hålla tummarna för istället att den är tillräckligt snygg för att kunna säljas vidare när den väl dyker upp.

• bettansss

Vi har bokat mini moon till Berlin!!! Vår absoluta favoritstad, och nu hittade vi billiga flygbiljetter som gick bra tider. Åker söndag till tisdag efter bröllopet, så mysigt det ska bli :) 

• bettansss

Jag var hos frisören igår, hon slingade mitt hår i en jättefin blond färg är då himla nöjd! Är blond från början men får sån tråkig mörkblond färg på vintern. Känns bra inför lördag! :) vi har faktiskt inte fått några återbud än, peppar peppar. Tråkigt Maddox, men det är ju sånt som händer tyvärr. Känner mig själv lite hostig och snorig men hoppas att det stannar vid det eller ännu hellre försvinner till helgen. Nu säger vädret att det ska bli molnigt på lördag tyvärr, idag är det grått och dimma. Jaha, idag står baka på schemat och ikväll ska vi till vigselplatsen en sista gång. Jag ska göra kex till minglet på lördag och så har vi bjudit alla gäster på förmiddagsfika på söndag så tills dess ska jag göra bullar! Lika bra att sätta igång :)

• bettansss

Tack detsamma, Maddox!! Låter som att ni också var nöjda med er dag. Vi hade en alldeles perfekt dag där allt gick enligt planerna. Och så härligt att äntligen vara fru! Nu sitter vi på Arlanda och inväntar flyg till Berlin, bilder kommer :)

• bettansss
    Maddox skrev 2014-02-24 11:37:02 följande:
    Helt fantastiskt nöjda =) allt gik enligt planerna här med och det blev bättre än väntat =) Dessutom efter 2 ½ år plussade jag dagen efter bröllopet, alltså igår. :) Kunde inte avsluta helgen på ett bättre sätt! =)
    Ja, då förstår jag att ni är lite extra nöjda med avslutet på helgen! Grattis till det också förstås :)
  • bettansss

Kan bidra med en mobilbild från direkt efter vigseln så länge, längtar såå efter fotografens bilder :) 
  • bettansss

Så roligt att få se bilder av er! MH, tyckte klänning och styling blev superfint, de svarta skorna passade ju jättebra :) 

• bettansss
    MH2014 skrev 2014-02-27 19:19:10 följande:
    Tack!!! Ja, jag ångrar att jag inte hade de svarta på hela kvällen :( lätt att vara efterklok ;)
    Du kan ju återanvända dem när ni ska förnya löftena... ;)
Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014