Inlägg från: izredam |Visa alla inlägg
  • izredam

Bröllop vintern 2013/2014

Jag har också köpt ring. Fick tillochmed hem den direkt från butiken. När jag provade så sa hon i butiken att "oj, vad bra den satt - det brukar aldrig vara helt rätt storlek för någon" - Så jag fick ta med den där och då :)

Köpte grejer till inbjudningarna också - så nu behöver jag smakråd. Har gjort ett provkort (det är en ganska enkel modell, men det känns rätt för oss) och funderar på om det blir riktigt bra.

Jag vet att välkommen hamnade lite snett på det här kortet - men det ska ju som sagt inte till någon ändå. Men resten - vad tror ni om snöflingorna? Sitter de för tätt? Borde jag ha en till per kort? GAH. Alla dessa småsaker...
  • izredam

Vi vill också vara med på listan - 21/12-13 gifter vi oss i Leksbergs kyrka i Mariestad, middag med närmsta familjen efter på café Mumma i Mariestad. Vi är studenter båda två och förstår inte riktigt varför vi skulle vilja lägga jättemycket pengar på bröllopet, budgeten ligger därför på ca. 15 000 :)

• izredam

Jag ska sätta mig och skriva korten imorgon. Har gjort alla utom 2 (köpte för få), men till dem har jag gjort allt förarbete - ska bara limma på det på kortet :)  Målet är att få ut korten denna veckan för i helgen åker vi hem och hälsar på familjen och sådär och det vore kul om korten var ute tills dess då vi inte kommer träffa dem som inte vet på ett tag sen... Så onsdag vill jag ha skrivit klart dem och senast torsdag vill jag skicka dem :)

• izredam

Jag funderar på en snöflinga i håret (ja, jag har snöat in mig på snöflingor. Pun intended) - har tittat på den här från diadema http://www.diadema.se/smycke-3019-p-278.html, vad tror ni? Det finns matchande hårnålar också - men jag vill ha utsläppt hår så jag tror inte att de kommer göra varken till eller ifrån för utseendet. Diadema verkar ha blommor och sådär med - också fina :)

• izredam

Tänkte lite som Blondinbella hade (blondinbella.se/2013/09/min-karlek/) - lagom enkelt och sådär. Med skillnaden att jag har mörkt, lockigt hår naturligt och passar verkligen inte i rakt hår. Men jag ska nog klicka hem hårsmycket och prova lite... 200kr kan man ju avvara liksom.

Skulle förresten skriva texten i inbjudningskorten nu. Önskar att jag hade haft en sån där fin handstil som de andra tjejerna hade i skolan. Men det har jag inte tyvärr... Aja, det får bli som det blir, det är ju i alla fall personligare än att skriva ut det på datorn...

• izredam

Sambon köpte kostym idag. Blev en marinblå kostym från brothers. Heja deras service! På torsdag är den klar och upplagd både i byxor och ärmar - gratis uppläggning av byxorna och 230kr för uppläggning av ärmarna :) Supernöjda blev vi :)

Funderar dock på slips till den marinblå kostymen, jag kommer ha en vit bukett med rosa inslag och så funderar jag på vad jag ska ha för skor, och om vi kan matcha mina skor och hans slips. Tittade på ett par fina marinblå skor idag, men de hade bara ett par kvar och de passade inte riktigt (typ en halv storlek för små...). Vad tror ni? Färgtemat är vitt och silver :)

• izredam

Hjälp vad många färger det blev nu när du radade upp det så. Frågan är om jag ska prata med tjejen som ska göra buketten och se om vi kan plocka bort det rosa - då blir det ju en färg mindre, känns mer rätt...

Vi tror det blir en vit skjorta i alla fall..

• izredam

Vi pratade om silversprejade kottar, så ja - om man får bort det rosa så borde det gå utmärkt. Sen får vi se om jag matchar mina skor med hans kostym eller om jag kör vita skor.

Vill inte ha någon klack, och snygga skor som funkar på vintern som inte är svarta finns typ inte nu..

• izredam

Tänkte nog typ stövletter, skulle vilja kunna använda skorna senare - köpa skor som jag kommer använda en gång gillar jag inte. Tittade på de här www.putfeetfirst.com/se/skopunkten/Kvinna/Kangor_och_Boots/Varmfodrad_Boots/p/281693 men då sa sambon att de såg ut att passa i ett ridhus >.<

www.putfeetfirst.com/se/skopunkten/Kvinna/Kangor_och_Boots/Kanga/p/274791 dessa var det jag provade som inte passade - så typ något sånt i vitt/blått kanske?

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014