Inlägg från: izredam |Visa alla inlägg
  • izredam

Bröllop vintern 2013/2014

Supersnyggt! Tycker klänningen ser ut att sitta jättefint också. :D

Vägde mig i morse (håller på att gå ner i vikt, inte för bröllopet, men för hälsans skull) - det fattas 1.5kg tills jag har gått ner 20kg. Det borde jag ju klara innan bröllopet va? Det är 19 dagar kvar idag. Det är ju ett halvkilo i veckan. För självförtroendet vore det nog bra i alla fall även om det fortfarande är i alla fall 13kg kvar efter det :P

Fick förresten skämma ut mig och mejla prästen och fråga vilket det ena av bibelorden vi valde var idag. Vi har helt glömt bort båda två, det är två vi velar mellan "var det det eller det vi valde?" hopplöst!

• izredam

Vilka fina bilder MH2014! Kommer nog bli superbra tror jag!

Gjorde en att göra lista nu för de närmsta två veckorna.
    Köpa julklappar
        - Tommys föräldrar
        - Alexander
        - Maria
        - Christoffer
        - mamma och Ola
        - något mer till pappa?
        - Angelica (chokladpraliner)
    städa
        - köket
        - badrummet
        - dammsuga
        - damma
        - plocka iordning
    placeringskort
    festhäfte
    vigselprogram
    tal
    hämta termosar
    köpa glögg
    Kolla skor med Tommy
    Köpa slips!
    göra godis till efter kyrkan?
    ringa hotellet
    mejla mumma
        tomat på förrätt?
    färga håret 10/12 klockan 15
    mejla om manschettknapparna

göra klart bron
    göra klart inlämningarna i inbyggda

de flesta punkterna tar inte många minuter, men det blev så himla långt :P Julklapparna har vi också sagt att om det krisar handlar vi det sista den 23:e, det känns skönt att veta att man kan skjuta upp det tills dess. Ikväll blir det nog städning för min del medan herrn i huset är i tvättstugan. Ska ändå ställa fram granen ikväll :D De två sista punkterna är skolarbeten som ska göras innnan dess. Bron ska redovisas den 19:e så den måste vara klar tills dess, men den har vi kommit rätt långt på :)

Hoppas bara att hans manschettknappar hinner komma till bröllopet. Ska mejla dem idag tror jag. Vi beställde dem i fredags och normal leverans inom EU var 4-5 dagar stod det på hemsidan.

såhär ser de i alla fall ut :) Han hade själv kommit på att han ville ha mynt och när jag då hittade med äkta, finska mynt så blev min halvfinska blivande make överlycklig. De är lite dyrare än jag hade hoppats - men de är sjukt fina!

• izredam

Blev lovad av företaget med manschetterna att de är på väg, senast på torsdag nästa vecka ska vi ha dem! Skönt!

Har för övrigt strukit 6 punkter på att göra listan sen igår, dessvärre var nästan alla grejer jag inte fick med på den listan ni fick se :P Men bland annat bordsplaceringen är klar! Skönt! Imorgon ska jag göra placeringskort, det får bli helgens avkoppling framför tvn :)

Imorgon ska vi ut på shoppingtur, Tommy ska köpa slips och ev. skor (hans kostymskor som han använt typ en gång tidigare är puts väck, vi hittar dem ingenstans, han ska be sina föräldrar att titta i sitt förråd också, annars får det bli ett par nya) samt att vi ska köpa julklappar och jag ska se om jag  hittar någon fin ögonskugga och ett blått nagellack.

Insåg nämligen precis nyss att om jag ska ha "något gammalt, något nytt, något lånat och något blått" så ligger jag efter, har bara något nytt! Så en blå nagel får det allt bli, sen funderar jag på om jag har något jag ärvde av min låtsasmamma när hon gick bort som jag kan ha som något gammalt och något lånat går alltid att lösa - får väl lägga en 20-lapp i BHn eller något i värsta fall :) Har ni tänkt försöka ha de grejerna också? Och hur har ni tänkt?

• izredam

Jo, jag är inte heller så sedvänlig av mig - men jag tänkte att någon tradition kan man ju hålla på :P

Har satt på alla snöflingor på placeringskorten nu. Nu till det svåra, att skriva alla namn! Önskar verkligen att jag var bra på sånt, men det är jag inte.. Och så hittar jag ingen linjal här hemma, vilket gör det ännu svårare.

Svärmor ringde mitt i allt också och ville prata julklappar. Men hon hade inga förslag på vad de önskade sig, synd eftersom vi ska åka och handla julklappar om ett par timmar.

Tänkte försöka få klart placeringskorten ikväll i alla fall och skriva ut en provversion av vigselprogrammet.

Hur gör ni andra med ris förresten? Förväntar ni er att gästerna tar med sig det själva eller ordnar ni rispåsar? Och hur gör ni dem i så fall?

• izredam

Kylan börjar jag bli orolig för också, ska ju ha knälång klänning, visserligen blir det varma strumpbyxor också som det ser ut nu, MEN ÄNDÅ! Men det löser sig väl, det är ju bara en dag ;)

• izredam

Nettan69: Det låter ju helt fantastiskt. Jag skulle också vilja ge våra gäster popcorn till vigseln, men det kanske inte är helt poppis i kyrkan :P Får jag också komma på ert bröllop? ;)

Bettansss: Vad är det för transparent papper? Har inte hittat något sånt. Funderar på att köpa en bit tyll och helt enkelt klippa rutor och binda ihop med ett band - om vi bestämmer att vi vill ha rispåsar... Jag vet verkligen inte, tycker det är en rolig tradition, men samtidigt vet jag inte...

• izredam

Du får jättegärna lägga upp en bild på en påse :) Pappren var dock lika dyra som de färdiga organzapåsarna, så om man ska ha ett helt papper per påse blir det inte jättebilligt.

Exakt två veckor kvar idag - känns ändå som att vi kommer klara av det här. Ska sätta mig i skolan med programmen imorgon (sambon ska ändå dit och göra skolarbete så jag tänkte göra det under tiden) - har inte publisher installerat hemma så det får helt enkelt göras i skolan :) Får se om vi skriver ut hemma eller i skolan dock, men det löser sig :)

Vi ska försöka köpa glögg idag också, undrar hur mycket det kan gå åt? Gissar på ca. 40-50 personer i kyrkan som ska dricka glögg. Några barn dock som nog inte gillar glögg, men mellan 30 och 40 då kanske? Tänkte ha kaffe också (vet att folk kommer bli lagom griniga när det inte kommer kaffe förrän till tårtan annars), så två flaskor glögg borde väl räcka?

• izredam

Vad duktig du är! Är fortfarande kluven i varandet eller icke varandet av rispåsar. Googlade lite och ju mer jag googlar desto osäkrare blir jag, Tommy bara tittade på mig när jag sa att vi kanske borde ha rispåsar till gästerna, han hade inte ens tänkt tanken utan antog att gästerna tar med sig ris själva.. Jag tror inte jag skulle bli jätteledsen om det inte blev något riskastande heller...

• izredam

Tror jag har gjort klart både vigsel och festprogram nu, ska fundera på det någon dag och sen skriva ut slutgiltig version...

Framsida festprogram:

Insida festprogram (en av dem)

Framsida vigselprogram:

Insida vigselprogram

Vad tycker ni? Vad borde jag ändra? :)
Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014