Inlägg från: izredam |Visa alla inlägg
  • izredam

Bröllop vintern 2013/2014

Jo, jag hoppas också på det - och visst måste det gå att få tag på vanliga converse framåt november/december ifall att det skulle krisa sen?

• izredam

Bettansss: Superfina! Jag hade kunnat tänka mig dem också :) Hade också tänkt pimpa mina skor med sidenband om det är snörning på dem :) Vad jag är orolig för är att det kommer se konstigt ut med vita converse iom att jag har en kort klänning på mig.

Hittade dock de här på nätet idag, www.putfeetfirst.com/se/skopunkten/Kvinna/Kangor_och_Boots/Varmfodrad_Kanga/p/280069, vad tror ni? Med siden band till då :P 299kr är ju inga pengar, i värsta fall kan jag ha dem till vardags i vinter istället :)

• izredam

Klickade hem de andra skorna jag länkade till :) Får se hur de är när de kommer sen i veckan :P

Jo, tycker också att converse passar till det mesta - men det kändes inte riktigt rätt när jag var och provade dem igår och så tyckte jag att mina fötter såg stora ut, så jag blev sur och anti för det med :P Tror mer på de skorna jag klickade hem nu :)

Tänkte också på accentfärgade band, tror jag ska prova silver till, det är ju lite silverdetaljer på skorna redan :)

Har tittat på en bolero från lindex också, men den finns inte i någon av butikerna i västerås (precis som skorna inte fanns i västerås), funderar på om det har att göra med att den är på väg in i butik eller om den är på väg ut... www.lindex.com/se/dam/oeverdelar/troejor-cardigans/7035083/Bolero/

Hur går det för er andra med kläder? Faller allt på plats? :)

• izredam

ohlssons tyger har funnits i västerås vet jag, men jag funderar på om inte de fick stänga för ett tag sen (tror jag såg utförsäljningsskyltar). Ska ta en sväng förbi en tygaffär i alla fall, kollade på panduros hemsida - men de verkade inte ha den typen av sidenband...

• izredam

Moddox: sportlovet ligger på olika tider runt om i landet, så det kanske finns fler som gifter sig vid sportlovet?

Vi hade lite samma problem, eftersom vi gifter oss tre dagar innan julafton (21/12) och folk har en tendens att åka bort över jul. Vi skickade ut våra inbjudningar den 18:e september (vi ville få fram dem innan vi hälsade på nästan alla gästerna precis den helgen) - så ganska exakt 3 månader innan. Nu bjuder vi bara närmsta familjen, så nästan alla visste om det innan - antar att ni inte har riktigt lika få gäster som vi, då blir nog 4 månader innan superbra!

• izredam

MH2014: Jo, jag hittade på panduro idag, skulle ändå dit. Fattar inte varför det inte fanns något på hemsidan bara :P

• izredam

Var och köpte underkläderna till bröllopet idag, heja bra service på Change i västerås :) Kände mig glad med att jag har ärmar på min klänning, vi var rörande överrens jag och tjejen i butiken om att det inte funkar med axelbandslöst när man har mina bröst (har 75 G på BH:ar nu..)

Har ni andra köpt underkläder och så än?

• izredam

Vi funderar på gästerna som bara kommer till kyrkan (sambons mostrar bland annat) - vi har två timmar mellan att vigseln börjar och att vi ska vara på middagsstället, så det finns gott om tid att göra något. Eftersom det är tre dagar innan julafton och det kommer vara mörkt när vi kommer ut från kyrkan så funderar vi på om man kanske kan bjuda på glögg och sådär utanför kyrkan efter vigseln? Eller blir det konstigt? Tänker termosar med varm glögg och pappersmuggar liksom - inget avancerat?

• izredam

Vi lämnade in ringarna idag. Min vigselring för gravyr, hans förlovningsring för glänsning och gravyr och min förlovningsring för glänsning. Känns jättetomt utan ring nu..

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014