• PoS

Bröllop vintern 2013/2014

Så nu är i princip allt för min klädsel/outfit klart utom en besvärlig detalj - vinterskor! Hallå lixom? Vad har man på fötterna på väg till och från vigseln? Kan ju inte springa i klackar OM det råkar vara två meter snö... Har klart; 2 st klänningar (Blocket) för 500 + 900kr (under budget) 1 par blå klackskor (Nilson) för 199 kr (reafynd!) 1 par cremevita brudskor med låg klack (fick dessa gratis) 1 vigselring (Kaplans butik) för 14000 kr 1 par blå enstensörhängen (Snö) för 149 kr 1 halsband (köpt i London) för ~150 kr 1 vit fodrad kappa med vitt fluff (Blocket) för 300 kr Smink på utförsäljning på Make Up Store för ca 400 kr 2 donuts till håruppsättningen för ca 25 kr 2 brud-hårspännen i form av blommor (gratis) 1 underklänning (fått gratis) Måste fixa; Underkläder, strumpbyxor Ytterskor Ev armband Hårspray, hårnålar och löshår som ska "täcka" donuten Brudkrona (lånas av kyrkan) Tycker jag kommit riktigt billigt undan faktiskt och är så himla nöjd med allt Ringen är värd det dubbla och jag hade räknat med större budget så jag är supernöjd med priset.

• PoS

Ja det där med ytterskor är himla svårt. Kom på att jag glömde väska! Man bör väl ha ngn typ av väska eller? Jag vet inte om man vill ha en väska under dagen eller får tärnan hålla koll på allt haha?!

• PoS

Johanne, ser jättefint ut! Kör på, låter som ett vettigt pris tycker jag. Det var mycket som ingick och priset är ju ändå inte helt uppåt väggarna.ANG att betala för sig när man går på bröllop så tror jag inte det är något konstigt med det. En del kommer tycka att det är självklart, en del kommer tycka det är "besvärligt" och en del kommer säkert ha synpunkter. Som med allt kring bröllop, med andra ord :-P  

• PoS

Här kommer bildbombning (nåja, tre bilder bara....men ändå!) RINGEN! Absolut inte vad jag hade tänkt från början men det är en riktig drömring för mig så jag är SJUUKT nöjd med att jag tänkte utanför min egen snäva bild om hur en vigselring "ska" köpas (ursäkta mina nariga och fula naglar): Vår pärms index. Här kan ni se "vintermönstret" som vi ska använda i våra inbjudningar. Vi ska ha på svagt grått papper (vilket ger lite vintagefeeling märkte vi till vår glädje) och sedan "rama" in med blått papper i samma färgnyans som i snöflingorna.Och här är en liten sneakpeak på klänningens spetstyg men jag har egentligen inga bilder på klänningen tyvärr. Jag har tänkt göra en andra provning med hår och smink snart, då får jag ladda upp nya bilder

• PoS

Vafan. Nu gjorde jag som alla andra och FICK INTE MED BILDEN. Det går bra för mig med det tekniska....

• PoS

Sista gången jag provar, i en annan webläsare. Annars ger jag upp helt.
  • PoS

Izredam, fint hårsmycke! Men hur tänkte du isåfall fästa det, om du ska ha utsläppt? Ska du ha det lite på sidan eller lixom bakom örat ?

Jag funderar också väldigt mycket på det här med styling just nu... Är inne på att ha en fläta från vänster fram runt på höger sida och sedan "avslutas" den i en stram donutknut ungefär mitt på bakhuvudet. Jag ska ha en brudkrona högst upp på huvet och tänker att flätan lixom "ramar" in den. Lite inspiration nedan:

• PoS

Jag har ju typ inte skrivit på hundra år. Det har varit en helt sjukt hektisk månad med London-resa, födelsedagar, vattkoppor och begravning. Så har inte hunnit med vare sig att skriva här eller planera bröllop. Vi skulle fått ut inbjudningarna i söndags var planen men pga begravning på annan ort så fanns ingen tid till det.

Vad gäller inbjudningarna så har vi gjort så enkelt vi bara kan (särskilt nu när vi är försenade med de också...) och skrivit ut de själva med färgat papper och satt ihop med en ram runt. Vi har velat fram och tillbaka men beslutade oss för att ha en hemsida. När alla inbjudningar är skickade ska ni få länken så ni kan gå in och kolla

Bella84 (tror jag det var): Angående barn på bröllop. Vi har två barn på 2 och 4 år och de kommer vara med på vigseln men inte på festen. Vi tror att barnen kommer ha skittråkigt rent ut sagt eftersom vi har barnfritt bröllop och de i så fall skulle vara ensamma i sin ålder. De är ju med vid den stora högtiden: när vi gifter oss. I vanliga fall när vi går på fest vill vi inte ha med våra barn då vi inte tror det är en bra miljö för barn att vistas i, så varför skulle vi ha med de på denna fest? Lite så resonerar vi

Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014