Så roligt att se bilder från era fantastiska bröllop! Jag har varit lite inaktiv över julen både här på BT, på min bröllopsblogg samt överlag med bröllopsplaneringen. Men de senaste två veckorna har det rört på sig, lite väl mkt nästan! Min mor sa häromdagen att jag skulle akta mig för att bli en bridezilla
MH2014 -> jag ser att klänning och skor fortfarande gäckar dig! Själv har jag fått sista-minuten-panik över klänningen också och sitter och spanar på Blocket varje dag haha för att hitta klänning till festen. Jag har två klänningar men den som var tänkt till festen är lite väl tight och jag vill ju helst kunna äta och dansa utan att oroa mig för att den ska spricka.... Plus att jag hade tänkt mig en kort lite mer "party" klänning så nu freakar jag varje dag typ över det här. Ska åka och prova en klänning idag faktiskt, en helt ny Zetterberg Couture som är såååå fin men eventuellt behövdes sys om lite.
För vår del är det nu alltså 1 vecka och 2 dagar kvar så vi är verkligen i ett pysselstadie nu. Det är ganska mycket kvar att göra men om vi gör lite varje dag så kommer vi att hinna
Vi ska servera våra fördrinkar i urdiskade barnmatsburkar och på dessa ska vi klistra fast silvriga snöflingor och hitta fina papperssugrör i silver/vitt vilket verkar vara helt OMÖJLIGT i en fysisk butik, finns bara på nätet.
Ikväll ska vi skriva alla gästernas namn på satinband och fästa dessa i fleecefiltarna som ska hänga över stolarna. Det blir en värmande filt, bordsplacering och favor i ett - känner mig sjukt nöjd med multitaskingen i det haha!
I tisdags var vi och checkade av det sista i lokalen och bestämde plats för baren och fotostudion som vi ska ha. Det är en scen i lokalen som man kan dra för draperier så det kändes naturligt att det blev bakom den. tror det blir himla bra! Ska skriva ut lite mustascher och lägga fram hattar, sjalar och glasögon osv för roliga kort. Så det är lite pyssel med det också som jag ska hinna med.
Det är säkert en hel massa mer grejer men jag måste ändå säga att vi är rätt strukturerade och disciplinerade här på slutet så det ska nog gå bra. Och det vi inte hinner, det hinner vi inte.