• Festochfoto

Toastmaster/Toastmadame?

Deras uppgift är att upprätthålla bröllopsdagen, de ska avlasta er och ta hand om dagen åt er. Det vore kul om de var personer som tycker att det är roligt att prata framför folk och kan ta intiativ. Det sköter allt från att välkomna, kordinera gästerna, informera om festen och tider. Kankse sjäva hålla tal och hålla reda på när folk ska hålla tal och hålla en viss ordning eller struktur på bröllopet. Det funkar som en länk mellan er, gäster och personal som jobar på bröllopet. Lite spindeln i nätet. De kan vara ett par el bara en person. Min bror var toastmaster på vårt bröllop och han hade hand om allt så vi kunde slapnna av och njuta av vår dag.Det kan vara en kompis eller en familje medlem. Man kan tom hyra toastmasters om man vill.     

• Festochfoto

Rin, jag förstår vad du menar men en koordinator har hand om massa saker som har med bröllopsplaneringen att göra, så det stora jobbet är innan själva bröllopsdagen.Jag utgår fråm mina erfarenheter och vad min bror gjorde på vårt bröllop. Han hade kul med uppgiften och ska man ha någon som vill va toastmaster ska den tycka attd et är roligt att ta på sig uppgiften och inte som en belastning.Sedan så tror jag att det här med etikett idagens bröllop är lite utsuddat och folk väljer lite hur de vill göra och hur det passar dem.Vi hade ett par vänner som var värdpar och min bror var toastmaster och alla tyckte att det var kul med sina uppdrag.  Man får inte glömma att det ska vara roligt och inget jobb det här.         

Svar på tråden Toastmaster/Toastmadame?