• 2blir1

Planerar ni bröllop? Vad vill ni ha hjälp med, vad söker ni?

Hej,
    Jag är påväg att börja arbeta som bröllopskoordinator och skulle vilja ha hjälp från er med att veta vad just ni tycker är de jobbigaste momenten nu när ni planerar ert bröllop.
    Önskar svar högst som lågt.

Tack på förhand.
    Anna 

• Svar på tråden Planerar ni bröllop? Vad vill ni ha hjälp med, vad söker ni?
  • rosemarypatrik

Jobbigast för oss är att vi planerar ett bröllop som ska se 16 mil bort och vi kan inget om just den kommunen när det gäller festlokal och dylikt. Kyrka var lätt att hitta men bra lokal är värre.

• sophiebus

att hitta transport å barnvakt efter vigseln.
    barn vakt är nu av bockat men transport återstår 

• Flixon

Maten, tycker jag! Svårt att veta om en cateringfirma är bra och pålitliga, även om maten smakar bra. Serveringspersonal är inte heller alltid så lätt att hitta.

• 2blir1

Tack, Rosemarypatrik, att planera ett bröllop en bit ifrån är ju svårt. Hur kommer det sig att ni valde lite längre bort och vart ska ni gifta er. Sophiebus, Transportbiten har väldigt många val kan hålla med om att den kan ta tid likaså att man måste tänka på vädret och det gör ju inte saken bättre. Fixon, Har ni bett om att få referenser från Cateringfirmorna så ni har mer att gå på. Det borde vara lätt för dom att kunna ge ut det så ni vet att maten är varm, god mm.      

• Flixon

Nu menade jag ju allmänt, trodde det var det du undrade över. Vi har släkt inom restaurangbranchen som ordnar det, men det var min första tanke på "sådant som man kan behöva hjälp med"!

• 2blir1

Flixon skrev 2013-04-18 21:14:37 följande:Nu menade jag ju allmänt, trodde det var det du undrade över. Vi har släkt inom restaurangbranchen som ordnar det, men det var min första tanke på "sådant som man kan behöva hjälp med"!Menade bägge, både sånt som man själv har problem med och även sånt som andra kan ha problem med. 

• rosemarypatrik

Vi planerar bröllop i sthlm då min mamma är rullstolsburen och ska slippa krångla med riksfärdstjänst och min killes pappa inte är kry heller för att åka längre bitar. Vi har hittat en kyrka vi gillar i Upplands väsby kommun nu gäller det att fixa resten, tur att vi har god tid på oss

• Gerdsmygen

Billiga lokaler i Uppsala med omnejd vilket verkar vara helt tröstlöst att hitta... Det finns inte heller några vettiga sidor att söka lokaler på, DET vore nog en affärsidé om någon kunde ordna en fungerande webplats där sån info fanns samlad.

Svar på tråden Planerar ni bröllop? Vad vill ni ha hjälp med, vad söker ni?