Fluff skrev 2014-01-23 20:25:37 följande:
Va skönt med engagerad personal! Då känner man att man kommit rätt. Ringde min tänkta salong och henne jag pratade med va hur trevlig som helst, ville att jag skulle komma förbi när vi va i stan så dom fick klämma och känna på håret och höra min önskan :)
Den där buketten va superfin!! Det hänger lite där nere ser det ut som så det blir väl lite "droppformat"?
Jag har inte tänkt mig något alls än när det gäller blommor eller färg i buketten, kommer kanske sen när jag valt klänning.
Vi har ett "någonting blått" tema
Jag ska prova en a-linje formad klänning sen får vi se vad dom har hemma :)
Jag skullev vilja ha en midjelång slöja men vet inte hur det blir med håret, har inte bestämt de heller ännu, kanske blir hela kittet haha, hur ska du göra? :)
Skor har jag inte provat ännu, men de blir nog ett par bekväma skor med lite klack :) Har några skotokiga vänner så jag får nog hjälp med detta när klänning är vald :)
Är lite längre så de verkar lite svårt att hitta klänning som blir lagom lång, så kanske inte kommer bli nån klack alls.
Har du alla detaljer och tillbehör klara?
Verkligen! Dessutom visade det sig att hon bor ca 2 km från byn där jag växte upp, så det var himla roligt att hon kände till den :) Jaså, vilken trevlig en! Sånt blir man glad av, och då vet man att man får bra service. Du kommer alldeles säkert bli supernöjd :)
Ah, det har du rätt i, har inte tänkt på det förut :) Vi får väl se vad floristen hittar på! Ja just det, så var det. Kanske nånting blått då :) Vad ska din fästman ha för kläder, om han börjat tänka på det än?
Ok, vad roligt! Så himla spännande :) Jag är nästan lite ledsen att jag redan valt ut klänning, hade kunnat prova klänningar i flera veckor :P Det är bara så magiskt. Fast just den känslan som jag fick när jag provade min klänning och expediten satte en slöja i mitt hår och både jag och min kompis började snyfta, den får jag ju inte igen :)
Åh, precis som jag tänkt, midjelång slöja. Den första expediten satte i mitt hår var klockren, midjelång med små pärlor på här och där. Så den ska jag köpa senare! Jadu, egentligen borde jag nog inte ha slöja med tanke på min frisyr (stor med många "snurror" med långt löshår som hänger ner i lockar), men det finns inget annat alternativ för min del, jag är rätt traditionell av mig :)
Jaså, hur lång är du? Jag är väldigt kort istället, 154 cm, men klänningar kan ju iallafall kortas ner. Däremot lär jag inte kunna sälja vidare min klänning om jag nu skulle få för mig det nån dag :P Så bra att du har vänner som kan sånt där, det är ju guld värt! Jag köpte ett par skor innan jag valde min klänning, vilket var ett misstag.. skorna var kritvita och min klänning är benvit, eller ivory kanske det kallas? Så de passar inte.. så kom jag på att jag hade ett par vita öppna läderskor med kilklack som jag fått av nån kompis, tydligen dennes kompis mormors gamla skor, så det är ju mitt nånting gammalt :) Ska bara piffa till dem lite iom att de har några år på nacken.
Jag har allt klart utom slöjan faktiskt. Jag och min blivande var ute med några vänner för två veckor sen och det paret gifte sig i juni förra året, så jag frågade om hon hade koll på var man kunde köpa väskor. Det hela slutade med att jag hittade min bröllopsväska på 70 % rea och ett halsband med pärlor och strass som jag ska ha som hårsmycke. Jag vägrar tiara då det ger mig huvudvärk, så till slut kom jag på att ett halsband går ju faktiskt lika bra :D oj vad jag skriver nu, du får ursäkta... :)
Har du köpt något än, eller väntar du tills klänningen är klar?