Fler som ska gifta sig Juli 2014?
Jag har börjat fundera på låtval i kyrkan.. Det är ju supersvårt!
Vi har inte direkt nån låt som representerar oss, så först tänkte vi strunta i att välja en låt i kyrkan men vi vill ha en låt som blir våran.
Tips?
Lihoo: blir bröllopet i Jämtland med? Vi gifter oss veckan efter i Jämtlands län, hade funderingar på Jämtlands brudmarsch, men vi det blev en annan till slut, plus att färgtemat går i Jämtlands färger, även om det inte var planerat :P
Lihoo: det blev Canon in d, min absoluta favorit bland klassisk musik, och den gick hem hos min blivande med som tur var :)
Lila blir fint! Var ska ni ha själva festen? Blir det restaurang, lada, hemma hos etc? :)
Har förresten en fråga: Det är ju rätt ljust ut i juli, speciellt uppe i Norrland. Ändå känns det som att jag vill ha marschaller. Är det helt knäppt? Finns det nåt annat fint man kan markera vägen till festlokalen med annars? Marschallerna kommer ju knappt synas, så lite dumt är det väl.. men ni kanske förstår vad jag är ute efter :)
Fluff: jag bestämde visst att det blir marschaller trots allt! Det är ju det klassiska, och jag struntar i om det är mörkt eller inte :P det blev så idag då vi handlat i ullared, mycket blev bestämt som jag inte planerat in :) Ljuslyktor, servetter, värmeljus, material till goodiebag, stolsdekorationer, vimplar, papper till placeringskort och ramar för bordsnummer. Nu är det bara tyg till löparna kvar!
Lihoo: Åh vad skönt för er! Så ni har inget att göra med maten då? Önskar vi kunde slippa det, fast samtidigt är det såklart roligt att ha gjort maten själv. Väldigt delad där :) jaså, blir det det? Hoppas på lite skymning åtminstone :)
Lihoo: vad roligt! :) hade varit jättekul att se bild på båda klänningarna! Jag söker fortfarande efter min festklänning till kvällen, det är ett större projekt än det var att hitta brudklänningen :P var hittade du din?
Fluff: jag ska ha två klänningar då själva brudklänningen har släp och blir svår att dansa i senare. Det kommer vara ett rätt kort släp, så det går inte heller att hålla upp. Dessutom ska jag och fästmannen göra en rolig dans med både hopp och lyft efter middagen, så därför kände jag att det skulle vara smidigt med en kort :) långt ifrån alla byter!
Forever yours som jag hade turen att få för halva priset då det är sista exmplaret då FY tyvärr stänger ned sin tillverkning. 3500kr med ändring för att den ska passa mig. Har tyvärr större rumpa än överdel