• Fannypettersson

Jönköpingsbrudar 2013-2014! :D

Det skulle ju faktiskt var SÅÅ kul om vi från Jönköping som ska gifta sig kom med trix och tips! Spar tips, lokaler, klänningar! Hela rubbet! KÖR PÅ! :D

• Svar på tråden Jönköpingsbrudar 2013-2014! :D
  • Eksson

Hoppas det blir ett gäng som skriver..försökte mig på en Jkpg-tråd för några månader sen..gick sådär tyvärr.

Men hoppas att fler nappar nu! :)

• Fannypettersson

Åh vad kul med svar! :) jag gifter mig i kristinekyrkan! :) de verkar populärt att gifta sig i hakarps kyrka! Många jag hört från har gift sig där! :) Har ni köpt några klänningar än? :)

• emelieparstam

Vi gifter oss den 21 sep i Ljungarumskyrka.
    Festen kommer vi ha på Tokeryds Herrgård.

Brudklänningen och Tärnklänningarna är köpta i Malmö, kommer från Malmö så var roligare och åka ner där mer utbud =)

Vad vill du ha för tips?

• Fannypettersson

Jaha Malmö asså! Ja vi har ju sommarstuga i Båstad så de kanske man ska göra då! :) jag ska testa klänning på torsdag IGEN hittar inte de jag vill ha riktigt! Så ja! Mot kristne brud och fest! :)

• emelieparstam
    Fannypettersson skrev 2013-04-03 08:51:45 följande:
    Jaha Malmö asså! Ja vi har ju sommarstuga i Båstad så de kanske man ska göra då! :) jag ska testa klänning på torsdag IGEN hittar inte de jag vill ha riktigt! Så ja! Mot kristne brud och fest! :)
    OK!

Jag var inne i kristine  brud och fest, men fick ett så dåligt bemötande så jag gick igen..

Var ska ni gifta er?
  • Fannypettersson

Jaha vad tråkigt! :( Ne de är andra gången jag provar och dom ska ge mig ett bra pris! :) vi gifter oss i kristinekyrkan och har festen på lustfyllt i Habo! :) tokeryds herrgård är jätte fin ju! :)

• Eksson

Vi gifter oss inte förrän i maj 2014...så klänningköpet kan vänta ett tag :) Men den kommer att köpas i Sthlm (då vi bor där, är sambon som är från Huskvarna)

Men vi kommer gifta oss i Rogberga Kyrka och ha festen på Huskvarna Stadshotell.

Så det jag behöver tips på är sådant som kommer att fixas på själva bröllopsdagen. Smink, hår, bukett, transport och sånt. Det får ni gärna tipsa om!

• Fannypettersson

Oj! Jaa mitt bästa tips är att gå till bibblan och låna alla böcker som finns om bröllop! Kan var se bästa jag gjort! :) sen ett annat tips är Etsy.com. De är som blocket fast inget är använt redan haha! Där finns ALLT inbjudnings stämplar till klänningar och mycket JÄTTE FINA accersoarer! Hur mycket som helst, jätte smidigt att beställa också! :) vi tänkte faktiskt boka Huskvarna stadshotell först men vi hyr lustfyllt istället blev mycket billigare och vi behöver inte någon som sover över! :)

• Eksson

Ja Esty har jag kikat mkt på, superfina grejer. Men har nog redan koll på det mesta när det gäller inbjudningar/dukning/accessoarer.

Huskvarna Stadshotell är vi supernöjda med! Det är ett supermysigt hotell, och de har ett bra upplägg vi gillar och sen kommer ju halva sällskapet behöva sovplats så det kändes ganska naturligt att ha det hos dem. Älskar deras rum, så himla fina!. Men ja..smakar det så kostar det:)

Svar på tråden Jönköpingsbrudar 2013-2014! :D