Inlägg från: Eksson |Visa alla inlägg
  • Eksson

Jönköpingsbrudar 2013-2014! :D

Hoppas det blir ett gäng som skriver..försökte mig på en Jkpg-tråd för några månader sen..gick sådär tyvärr.

Men hoppas att fler nappar nu! :)

• Eksson

Vi gifter oss inte förrän i maj 2014...så klänningköpet kan vänta ett tag :) Men den kommer att köpas i Sthlm (då vi bor där, är sambon som är från Huskvarna)

Men vi kommer gifta oss i Rogberga Kyrka och ha festen på Huskvarna Stadshotell.

Så det jag behöver tips på är sådant som kommer att fixas på själva bröllopsdagen. Smink, hår, bukett, transport och sånt. Det får ni gärna tipsa om!

• Eksson

Ja Esty har jag kikat mkt på, superfina grejer. Men har nog redan koll på det mesta när det gäller inbjudningar/dukning/accessoarer.

Huskvarna Stadshotell är vi supernöjda med! Det är ett supermysigt hotell, och de har ett bra upplägg vi gillar och sen kommer ju halva sällskapet behöva sovplats så det kändes ganska naturligt att ha det hos dem. Älskar deras rum, så himla fina!. Men ja..smakar det så kostar det:)

• Eksson

Vi har varit där på besök, och fått hum om pris och så men inväntar en slutgiltig offert innan vi bokar, men det kommer bli det. Kyrkan är dock bokad:) Min sambo skrattar åt mig när jag vill boka/köpa allt i sån god tid..men hellre det än att vi står utan känner jag.

Jag älskar att planera (oavsett vad det handlar om). Så för jävligt att det ska va över ett år kvar bara..haha

• Eksson

När gifter ni er?

Ja allt ha allt så organiserat är jättekul! Och ja det där med pengar är ju helt sant..när vi gjorde budgeten känns det ju som jäkligt mkt pengar..men att portionera ut lite här och var märks det liksom inte på samma sätt, så det är superskönt.

Det blir Rogberga kyrka.

• Eksson

Du får gärna säga vart du sminkar/fixar håret, och om du är nöjd efter fredag.

Tilda93 skrev 2013-04-03 13:50:58 följande:
    Vi har istortsett allt klart! Mina kläder hans kläder + våra skor Min vigselring. Bokat band Svärfar har bokat fotograf ( och betalar honom) Maten är bokad och bestämd svärföräldrarna och min mamma betalar Alkoholen ska beställas nu när lönen kommer All dukning är klar Kyrka och präst är klar + festlokal. Bestämt 2 psalmer + 3 låtar till vigseln. Svågers flickvän bakar tårtorna Bil till vigsel(och festlokal) - styvfar kör oss i hans röda Ford Thunderbird 60a :) På fredag ska jag göra prov sminkning och prov håruppsättning. I går var sambon och köpte lakan till bröllopsnatten som vi hade kollat ut på nätet :) M.m. Det vi har kvar är : Beställa alkoholen som sagt Fixa alkohol fria alt. Beställa blommorna ( som vi har tittat ut) Fixa underkläder till oss Ris till riskastningen. Och betala allt som ska betalas :)
  • Eksson
    Fannypettersson skrev 2013-04-03 19:49:40 följande:
    Det gick inte men som ligger i mitt bildgalleri! :) haha tjatiga ja!
    Och det går ju inte att gå in på dig och kika på bilderna.
Svar på tråden Jönköpingsbrudar 2013-2014! :D