• daniiel

Möhippa äventyrsbana

Tänk noga igenom om bruden kan tänkas uppskatta en äventyrsbana. Brukar hon gilla den typen av aktiviteter och överraskningar? Jag vet bara att jag själv hade tvärvägrat och åkt hem om mina vänner hade valt en sådan aktivitet, men alla är vi olika och det finns självklart dom som hade tyckt om det :) Kan tilläggas att jag är sjukligt höjdrädd, men det vet nog inte så många av mina vänner om kanske..

Och en till sak, som vi förmodligen redan har full koll på, men eftersom banan har en viktgräns på 110kg, så antar jag att ingen av deltagarna är större än så? Blir nog inte så roligt för henne annars, att behöva stå på sidan av för att hon väger för mkt. Det säger jag för att jag har några vänner som nog skulle vara precis på gränsen där och jag skulle aldrig vilja få dom att eventuellt må dåligt pga en sådan sak.

• daniiel

Det spelar ingen roll hur positiva folk på forum är, hur bra det har gått med andra svensexor/möhippor företaget haft (skulle dom någonsin påstå annat än att det är toppen?) eller hur kul du tycker att det verkar.. vad skulle bruden tycka? Kommer hon se det som något roligt? Övriga deltagare på möhippan, inte bara du och din brors frus kompis, vad tycker dom?

Om alla deltagare på möhippan tycker att det låter jättekul och att ni alla är övertygade om att bruden kommer uppskatta det, så kör på! Om inte, så skulle ni kanske behöva tänka om lite?

• daniiel

Nej, vi har frågat vad ni tror att bruden kommer tycka om aktiviteten och är det så konstigt? Möhippan är väl för hennes skull, för att hon ska få en rolig dag? Så vitt jag vet, så brukar bruden vara huvudpersonen på möhippan och möhippan anpassas efter vad bruden kan uppskatta.

Det är inte att ha negativ attityd. Det är inte att vara hönsmamma eller säga att ni måste hitta en aktivitet som alla tycker om. Det skulle ju dock vara tråkigt om hälften av alla inte vill komma på möhippan för att ni valde den här aktiviteten. Tror ni inte att bruden hellre vill ha så många som möjligt närvarande istället för att göra något som du tycker verkat häftigt och kul? Nu kanske alla tycker att det verkar roligt, och då är det ju lugnt, men jag tycker ändå ni bör fråga resterande deltagare.

Men, framförallt så bör ni tänka på bruden!

Svar på tråden Möhippa äventyrsbana